Egy ízületi fájdalmaktól mentes évtized kezdete

Egy ízületi fájdalmaktól mentes évtized kezdete!

Már a küszöbön áll egy új évtized kezdete. És így, hogy órákon belül megkezdjük a 2020-as éveket, átértékeltem a múltat, és számba vettem a jövőbe vetett reményeimet. Azt hiszem, megértesz, hogy egy ízületi fájdalmaktól mentes évtizedben reménykedem! Azt remélem, hogy nekem is, Neked is, és mindenki másnak is, aki ízületi porckopástól vagy rheumatoid arthritistől szenved, egy könnyedebb, egészségesebb, gyulladásoktól mentesebb és legfőbbként kínzó ízületi fájdalmaktól mentesebb napjai lesznek ebben az új évtizedben!

Annak érdekében, hogy valóra váljon ez a jövőbe vetett reményem, szeretném megosztani veled az alábbi 5 egyszerű tippet. Úgy tapasztaltam, hogy ezek mindegyike jelentős mértében javította az életminőségemet, valamint enyhítette az ízületi fájdalmaimat.

 

1.  Cukros üdítők helyett igyál inkább tiszta vizet!

 

Ahogy azt bizonyára Te is tudod, az emberi szervezet 60-80%-a víz. Ez azonban ahogy idősödünk egyre kisebb százalékban található meg a szervezetünkben. Ezért is olyan rendkívül fontos, hogy gondoskodjunk a víz pótlásáról. Ráadásul az ízületek egészségének megőrzése szempontjából is nélkülözhetetlen a víz. Arról nem is beszélve, hogy az üdítők többségében meglehetősen sok a hozzáadott cukor, ami, mint tudod nem csupán az elhízást segíti, de az ízületeknek sem tesz jót.

A vízfogyasztással támogatod a szervezeted optimális biológiai működését, továbbá felgyorsíthatod az anyagcserédet is vele. Így gyorsabban méregteleníthetsz (ünnepek után ez kifejezetten ajánlott), illetve még az ideális testsúly eléréséhez is hozzájárul.

Persze, ha az ötödik pohár víz után már mást innál, azt is teljesen megértem. Ebben az esetben azt javaslom, hogy egy ízületi fájdalmaktól mentes évtized kezdetének reményében a vizedet az alábbiakkal ízesítsd: uborka, citrom, levendula, és/vagy gyömbér. Ezek mindegyike tartalmaz olyan hatóanyagot, ami gátolja az ízületi gyulladások kialakulását!

 

2. Használd ki a gyulladáscsökkentő gyógynövények erejét

 

Ha azonban már teljesen eleged van az ”egyszerű és unalmas” vízből, vagy csak valami meleg folyadékra vágysz (főleg ebben a hideg és náthás szezonban), akkor igyál teát. Felhívnám a figyelmedet arra, hogy én itt első sorban olyan gyógynövényekből készült teákra gondolok, amelyek gyulladáscsökkentő és/vagy fájdalomcsillapító hatással is rendelkeznek. Ilyen tea például a zöld tea, a kamilla, a mezei zsurló és még sorolhatnám. Ha érdekelnek az ízületi panaszok kezelésére bevethető gyógynövények, akkor érdemes lehet elolvasnod a Gyuri bácsi 5 gyógynövénye az ízületi probléma kezelésére című cikkünket is!

Ahogy azt talán Te is tapasztaltad már, könnyebb megelőzni a baj kialakulását (ízületi gyulladás fellángolását), mint kezelni azt. Éppen ezért is ajánlom a gyógynövényes teák rendszeres fogyasztását, akkor is amikor tünetmentes valaki. Ugyanis azt vettem észre magamon, hogy amikor ezeket a teákat iszom, akkor szinte ki sem újul az ízületi gyulladásom. Ha mégis, akkor az jóval enyhébb, mint a gyógynövény teák fogyasztását megelőzően volt.

Tehát a második tippem az ízületi fájdalmaktól mentes évtizedhez, a gyulladáscsökkentő teák gyakoribb fogyasztása!

 

Kamilla tea ízületi gyulladásra és fájdalomra

 

3. Fogyassz kevesebb cukrot!

 

Félelmetes, hogy mennyire veszélyes a túlzott cukorfogyasztás! Bizony nem csak diabéteszhez vezethet, de még az ízületeknek is árt azzal, hogy elszívja a szervezetből a porcok számára is értékes ásványi anyagokat. Ráadásul a szervezetben felhalmozódott cukor ízületi gyulladáshoz is vezethet. Lehet, hogy már Te is észrevetted magadon, hogy amikor több süteményt vagy édességet eszel, akkor rá 2-3 napra az ízületeid is begyulladnak és fájni kezdenek.

Éppen ezért, ha módodban áll, akkor fogyassz cukormentes süteményeket és édességeket, illetve idd kevesebb cukorral a teádat/kávédat. Hidd el nekem, ha így teszel, még akkor is éppen elég sok cukrot viszel a szervezetedbe. Hiszen ma már szinte mindenbe tesznek cukrot a gyártók. Nézd csak meg a konyhádban a termékeket! Biztos vagyok benne, hogy 10-ből 6 esetben szerepelni fog a cukor a termék címkéjén, mint felhasznált alapanyag. Ami nem is csoda, mert a cukor épp olyan függőséget okoz, mint a koffein vagy a nikotin. (Talán már érted, hogy a gyerekeid/unokáid miért kérnek annyi mindenhez ketchup-ot. Ugyanis abban is van cukor.)

Elég fárasztó minden megvásárolt termék címkéjét végigolvasni, és nem is szeretnélek erre kényszeríteni. Ezért is javaslok csupán annyit, hogy az édességek és tea/kávé fogyasztásánál, illetve sütés-főzés során használt cukormennyiségen csökkents. Az elmúlt időszakban úgy tapasztaltam, hogy már ennyi is sokat tesz annak érdekében, hogy ízületi fájdalmaktól és gyulladástól mentes napjaid legyenek.

 

4. Egyél kevesebb glutént!

 

Tudod, hogy 6 emberből 5 rejtett gluténérzékeny? Így elképzelhető, hogy Te is az vagy, csupán eddig még nem figyelted meg magadon. A gluténérzékenység ugyanis számtalan formában nyilvánulhat meg, ezért nem olyan egyértelmű mindenki számára, hogy ő maga is gluténérzékeny.

Érdemes lehet kipróbálnod, hogyan reagál a tested, ha legalább 1 hétig nem fogyasztasz glutént, majd ismét enni kezded. Lehet, hogy ekkor észreveszed magadon, hogy Te is rejtett gluténérzékeny vagy, akinél a tünetek ízületi gyulladás formájában jelentkeznek. Kutatások szerint ez ugyanis teljesen elképzelhető. Részletesebb leírásért, kérlek olvasd el a Tudtad, hogy a glutén árthat az ízületeidnek cikkünket!

 

A glutén árthat az ízületeknek

 

5. Egészítsd ki az étrendedet minőségi porcerőstővel

 

Egy bizonyos kor felett már javasolt, a porcerősítő étrend kiegészítők rendszeres, mindennapos szedése. Hiszen olyan 25 éves korunk környékétől kezdve a szervezetünk egyre kisebb mennyiségben és rosszabb minőségben tudja csak előállítani a szervezetünk számára nélkülözhetetlen kollagént. Fontos tudnod, hogy a kollagén testünk minden egyes ”alkatrészében” megtalálható. Így az ízületekben és a porcokban is. Akár azt is mondhatnánk, hogy a kollagén a szervezetünk ragasztója. Ha hiány keletkezik, akkor darabjaira hullunk. Ezt a teóriát mutatja be és igazolja maga a porckopás is!

Éppen ezért legyen szó megelőzésről vagy valamilyen egészségügyi probléma kezeléséről, mint amilyen az ízületi porckopás is, szükséges a kívülről jövő támogatás. Ma már teljesen mindennapos, hogy nátha megelőzés és kezelés érdekében C-vitamint és egyéb multivitaminokat szedünk. Azonban artrózis esetén is javasolt hatékony porcerősítővel támogatni a szervezetünket!

Bizonyára Te is tudod, hogy számos készítmény közül lehet választani. És, ha kipróbáltál már néhányat, akkor azzal is tisztában vagy, hogy rengeteg hatástalan készítmény van. Sőt az is lehet, hogy a rengeteg eredménytelen próbálkozásod miatt már nem is hiszed, hogy van olyan porcerősítő, ami VALÓBAN képes hatékonyan kezelni az ízületi porckopásodat és a tüneteit. Megértelek, ám ugyanakkor azt kell, hogy mondjam, hogy igenis létezik hatékony porcerősítő!

Az első és legnagyobb ismérve a hatékony porcerősítő készítménynek a nagymennyiségű II-es típusú kollagén peptid tartalom! Fontos, hogy a készítmény, amit választasz ne kollagén óriásmolekulát vagy más kollagén részecskét tartalmazzon, hanem II-es típusú kollagén peptidet. Ugyanis a kollagén óriásmolekulának csupán ez a részecske hasznosul az ízületekben és a porcokban. A többi a testünk egyéb szerveiben hasznosul (bőr, szem, máj, lép, haj, körmök, méh stb.) Ráadásul, ha magát a kollagén óriásmolekulát viszed a szervezetedbe, akkor egyrészt azt még le kell bontanod mielőtt hasznosulni tudna a szerveidben, másrészt 1 5000 mg-nyit kéne naponta elfogyasztanod belőle ahhoz, hogy a porcok számára szükséges minimális 1 500 mg-nyi II-es típusú kollagén peptid eljusson hozzájuk. Ez szinte kivitelezhetetlen!

Tehát mindig olyan porcerősítőt válassz, ami nagy mennyiségben tartalmaz II-es típusú kollagén peptidet! Ez a legbiztosabb módja annak, hogy olyan hatékony készítményt fogyassz, ami egy ízületi fájdalmaktól mentes évtizedbe vezessen át Téged!

Erre a célra én az Artroflex Plus porcerősítő étrend kiegészítőt javaslom!

Remélem, hogy megfogadod a fenti tippjeimet, és mindketten egy ízületi fájdalmaktól mentes évtized elé nézhetünk!

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.