Tudtad, hogy a glutén árthat az ízületeidnek?

gluten-termekek

Bizonyára tisztában vagy vele, hogy az ízületi porckopás táplálkozással befolyásolható. Az ediggi cikkeinkben mindig a cukor fogyasztásra hívtuk fel a figyelmet. Azonban nem csak a cukor tudja kedvezőtlenül befolyásolni az artrózist, de a glutén is (régies nevén sikér).

A glutén nem más, mint két fehérje, a gliadin és a glutenin keveréke. Ezek többnyire a búza, a rozs és az árpa magjaiban találhatók.

 

Nemesítés vagy mérgezés?

Az 1920-as években folytatott kutatások alapján, az amerikai kormány megállapította, hogy a fehér liszttel etetett állatok súlyos neurológiai megbetegedést kaptak és meghaltak. Ezek után úgy döntöttek, hogy a fehér lisztet feldúsítják vassal és más vitaminokkal, hogy kiküszöböljék a talált problémát. Sajnos ez a ”nemesítési” kisérlet kudarcba fulladt.

A New England Journal of Medicine tanulmánya szerint, a glutén fogyasztása jelenleg 35 ismert betegséget idézhet elő, köztük az artritisz különböző fajtáit (artrózist és reumatoid artritiszt is), csontritkulást, izomkoordináció vesztést, gyenge immunrendszert és egyéb szervigyulladást is. Arról már nem is beszélve, hogy a mesterségesen megváltoztatott gabona fehérje autoimmun megbetegedéseket is okoz (tulajdonképpen a reumatoid artritisz is egyfajta autoimmun megbetegedés).

 

Rejtett gluténérzékenység avagy mitől van a gyulladásod?

Sokan nem tudják magukról, hogy gluténérzékenyek, mert nem minden gluténérzékeny mutatja ugyanazokat a tüneteket. És mégis, egy 2007-es tanulmány alapján, 6 emberből 5 ember valamilyen allergiás tünetet mutat a gluténre, ami sok esetben szervi gyulladást vált ki.  Tehát a fent említett tanulmány alapján már szinte teljesen biztos, hogy a gluténérézkenység gyulladást okoz, ami aztán károsítja a szöveteket és megzavarja a normális immunrendszer működését.

Ez a mi esetünkben azt jelenti, hogy ha valakinek már ízületi porckopása van és az ráadásul gyulladásban van, akkor a glutén fogyasztás következtében ez a gyulladás felerősödhet és tartósabbá válhat. Vagyis, ha gluténérzékeny vagy, akkor hiába szedsz be mindenféle ízületi gyulladáscsökkentőt, az nem biztos, hogy használni fog, ha magát az ízületi gyulladást előidéző egyik problémát nem oldod meg. Azaz, ha nem iktatod ki vagy legalábbis csökkented a glutén fogyasztásodat.

Azzal, hogy beszeded a gyógyszereket és a táplálékkiegészítőket, mint az Artroflex Plust, de közben megtartod az összes káros étkezési és mindennapi szokásodat, a gyógyulásod egyáltalán nem lesz biztosított. És persze ha nincs pozitív változás, akkor az első reakciód valószínűleg az lesz, hogy a gyógyszerek és a táplálékkiegészítők semmit sem használnak. Pedig Te “mindent” megtettél. Megvetted a méreg drága orvosságot és a táplálékiegészítőt, és betartva az utasításokat szedted be a “bogyóidat”. Csak arra nem gondolsz, hogy közben hány tényező befolyásolta az állapotodat még. (pl.: cukor, glutén, mozgáshiány)

Egy erős hasonlattal élve, ebben az esetben úgy viselkedsz, mint egy alkoholista, akinek már eléggé megkárosodott a mája a sok alkoholtól. És aki a helyett, hogy abbahagyná az ivást is, csak a májgyógyszereit szedi be.

 

Miért nehéz a glutént elkerülni?

Persze sok gluténmentes termék kapható.

De el kell ismerni azt a tényt is, hogy az élelmiszeripar szándékosan visszaél a glutén “mellékhatásával” és így megnehezíti annak elkerülését.

Itt arra gondolok, hogy a gluténnek van egy olyan tulajdonsága, miszerint növeli az éhségérzetet. Ismerős ugye? A kenyér, főleg ha friss és meleg, szinte eteti magát és észre sem veszed, de már fél kilót el is tűntettél belőle. Jobb, mint egy bűvész trükk. De ugyanez a helyzet a péksüteményekkel és még sok más rágcsálni valóval.

Az élelmiszeripar pedig jól tudja, hogy a glutén ezt az éhségérzetet váltja ki. És ezt természetesen ki is használja, amikor szándékosan belecsempészi a glutént különböző termékekbe. Még olyanokba is, amikben igazán semi keresni valójuk sincs. Ilyen ételek a virslik, felvágottak, leveskockák és más ételízesítők, a pudingok és fagyasztott zöldségpürék is. De ha tüzetesebben megnéznénk minden élelmiszer összetevőjét, akkor biztos rácsodálkoznánk még egy jó néhány termék tartalmára.

 

Zavar a rendszerben

A glutén ezek mellett megzavarja a leptin termelődését is. A leptin mindamellett, hogy megmondja az agynak mikor van tele a gyomor és mikor kell elkezdeni lebontani a zsírt, normalizálja a gerincvelő fájdalomérzetét is. Na már most, ha a leptin termelődésében zavar keletkezik, akkor szerinted jól fog működni a fájdalomérzet? Szerintem a válasz nem.

Na de ekkor felmerülhet az a kérdés, hogy a beszedett fájdalomcsillapítónak mekkora haszna van? A bevételtől számítva mennyi idő múlva érezzük a hatását? És mekkora hatóanyag tartalommal kell beszedni, hogy valóban érezni lehessen a fájdalomcsillapító hatását?

 

Előbb gondold meg, aztán edd meg

Többségünk valószínűleg bele se gondol abba, hogy az elfogyasztott ételek milyen hatással vannak a szervezetünkre. És hogy azok egyáltalán milyen biólógiai - kémiai reakciót idéznek elő a szervezetünkben amikor találkoznak a beszedett orvosságainkkal és / vagy táplálékkiegészítőinkkel.

Szerinted vajon lehetséges, hogy az elfogyasztott ételeinkben található hatóanyagok (pl.: glutén és cukor) semlegesítik vagy legalábbis akadályozzák a beszedett gyógyszerekben és táplálékkiegészítőkben fellelhető hatóanyagok hatását?

Elképzelhetőnek tartod, hogy gyorsabban vagy jobban hatnának az orvosságok, vitaminok és táplálékkigészítők, ha nem vinnénk be folyamatosan kisebb-nagyobb (főleg nagyobb) adagokban a betegséget kiváltó anyagokat a szervezetünkbe az ételeken keresztül?

 

Nem azt mondom, hogy hagyd el teljesen a glutént tartalmazó termékek fogyasztását, de mindenképpen érdemes lenne, kevesebbet fogyasztani belőlük.

Vajon ha felére csökkentenéd a glutén fogyasztásodat, akkor annak milyen hatása lenne az ízületi porckopásodra? Vajon ugyan olyan sűrűn gyulladásban lennének az ízületeid?

 

Lehet, hogy a táplálékkiegészítők, mint az Artroflex Plus is, gyorsabban tudnák kifejteni kedvező hatásukat  az ízületeidre?

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.