Artroflex porcerősítő

Az Artroflex Plus porcerősítővel idősen is aktív, boldog életet élhetsz!

 

25 éves kor felett a szervezetünk kollagéntermelése folyamatosan lassul, és még az előállított kollagén minősége is romlik. Ez pedig nem csak a bőrünkön látszik meg ráncok formájában, de az ízületeink és a porcok is megérzik ezt a változást. Ezért rendkívül fontos gondoskodni a kollagénpótlásról mind az ízületi porckopás megelőzése végett, mind pedig a kialakult artrózis kezelése esetén. Ebben segítenek a porcerősítők, amelyek közül igazán jó választás lehet az Artroflex Plus porcerősítő.

 

Miért van szükség porcerősítésre?

 

Sajnos idővel minden megkopik és tönkremegy. Nincs ez másként az emberek ízületeivel és porcaival sem. Ahogy telik felettünk az idő, úgy lassul le egyre jobban a porcokat felépítő folyamat. Tudnod kell ugyanis, hogy a porcokat folyamatosan koptatjuk. Azonban fiatalabb korunkban a porcok koptatása még lassabban történik, mint a porcok újbóli felépítése. Ez a folyamat azonban idővel kiegyenlítődik és sajnos nagyon gyakran teljesen meg is fordul. Ezért van az, hogy az artrózis okozta ízületi porckopás többnyire az 50 év felettieknél jelentkezik. És bár az időt nem tudjuk megállítani, de tudunk tenni annak érdekében, hogy késleltessük és lassítsuk a porckopás folyamatát. Itt jön képbe a porcerősítés.

 

A porcerősítés módszerei

 

A porcerősítés roppant egyszerű! Azonban 3 fő alappillére van, amelyek betartása és követése egyaránt fontos. A legtöbb ember ott bukik el, hogy vagy teljesen kihagy alappilléreket a porcerősítés folyamatából, vagy rosszul építi be azokat a mindennapjaiba. A sikerhez azonban minden alappillére szükség van!

 

A rendszeres és kíméletes mozgás a porcerősítés egyik legjobb módszere.

 

A porcerősítés egyik alappillére a rendszeres mozgás

 

Az korántsem elég, ha csak a mosdóig, konyháig sétálunk el, miközben a nap hátralevő részében mozdulatlanul ülünk/fekszünk egyhelyben. Ennél sokkal több mozgásra van igénye a szervezetünknek!

Gondolj csak bele! Az őseink egésznap futottak. Vagy mert állatra vadásztak, vagy mert menekültek egy nagyobb vadállat elől. De a gyökerek és bogyók összegyűjtése során is folyamatos mozgásban voltak. Mindez azt bizonyítja, hogy az emberi test és szervezet mozgásra lett tervezve, nem pedig arra, hogy hosszú órákat üljön a TV és a számítógép előtt. Ezért is van az, hogy az utóbbi közel 20-30 évben egyre több az ízületi porckopástól szenvedő ember, mint nagyszüleink idejében. (Bár ők már nem a fentebb említett ősember életmódját folytatták, de még mindig jóval többet mozogtak, mint mi.) Akár azt is mondhatnánk, hogy az artrózis a civilizált világ elkényelmesedéséből fakadó népbetegség.

 

Na de mégis miért annyira fontos a mozgás, mint porcerősítő tevékenység?

 

Talán tudod, hogy a porcokat nem hálózzák be vérerek. Ez pedig azt jelenti, hogy a porcok nem a vérből jutnak hozzá a számukra értékes tápanyaghoz. Ők az úgynevezett szinoviális folyadékból (ízületek közti folyadékból) jutnak hozzá mindahhoz a tápanyaghoz, ami segíti a porcok felépítésének folyamatát. Azonban, hogy a szinoviális folyadék teljesíteni tudja a feladatát nélkülözhetetlen a mozgás. Egyrészt azért, mert a mozgás beindítja ennek a különleges folyadéknak a termelődését, másrészt mert a porcok táplálása, avagy beolajozása az ízületek közti folyadék révén, pont úgy működik, mint egy szivattyú. Szükség van nyomáskülönbségre (ezt mozgással érjük el) ahhoz, hogy a tápanyag bepréselődhessen a porcokba. Mozgás hiányában azonban mindez nem tud megvalósulni, és a porcok éhezni kezdenek. Ez az éhezés pedig előbb-utóbb porckopáshoz vezet. Hiszen, ahogy te is súlyt veszítesz, ha éhezteted magadat, ugyanúgy a porcok is egyre csak veszítenek a felépítésükből, ha nem férnek hozzá a számukra fontos tápanyagokhoz.

 

Mozogni ugyan kell, de korántsem mindegy, hogy hogyan tesszük!

 

Talán már te is hallottad, hogy egyik-másik sportolónak ízületi porckopása van. És itt most joggal teheted fel a kérdést, hogy ez hogyan lehetséges, ha a mozgás tulajdonképpen a porcerősítést szolgálja.

Nos, a sportolók, attól függően, hogy mit sportolnak, rendszeresen teszik ki nagy terhelésnek ugyanazon ízületüket. A teniszezők a váll, könyök és csuklóízületeiket terhelik a legjobban. A focisták és kosarasok a térd és bokaízületeiket, míg egy golfozó a csipőízületét terheli leginkább. Ráadásul mindezt egyoldalúan. Így nem is csoda, hogy a legjobban igénybe vett ízületeiknél ízületi porckopás lép fel.

Amikor azt mondom, hogy a mozgás porcerősítő tevékenység, akkor valójában kíméletes, rendszeres és az egész testet átmozgató gyakorlatokra gondolok. És neked is erre kell gondolni!

Annak semmi értelme és haszna, hogy hetente egyszer közel végkimerülésig eddzél. Ráadásul olyan edzésformát választva, ami megterheli a porcokat. Ezzel nem teszel jót magadnak, csak épp ellenkezőleg. Válassz inkább a jóga, pilates, taichi (ejtsd tájcsi), az úszás és az ezekhez hasonló sportok közül egyet magadnak. És, ha lehet, akkor minden nap mozgasd át az ízületeidet!

 

A porcerősítés második alappillére a porcerősítő étrend

 

Tudod, hogy milyen sokat számít az, hogy mit eszel? És itt most nem csak arról van szó, hogy elhízol az ételektől vagy sem. Noha a testsúly is kihatással van az ízületekre! Ezért erősen javasolt a magasságodhoz, korodhoz és nemedhez mérten elérni és megtartani az ideális testsúlyt.

Azonban, amiért rendkívül fontos az ízületek és porcok szempontjából, hogy mit eszel az az, hogy vannak olyan ételek, amelyek tovább fokozzák a porckopást. Ugyanakkor vannak olyan ételek is, amelyek hozzájárulnak a porcerősítéshez.

 

Ezek fogyasztását kerüld!

 

1. Cukor

Amíg a XX. század hajnaláig különleges csemegének számított a cukor, ami olyan drága volt, hogy nem is fért hozzá mindenki, addigra ma már ez teljesen megváltozott. Szinte már természetes, hogy mindenben előfordul cukor, amit csak meg lehet vásárolni az élelmiszerboltokban. Így nem is csoda, hogy ma már akár évi 36 kg cukrot is elfogyaszthat egyetlen ember.

A túlzott cukorfogyasztás azonban többféle egészségügyi problémához vezethet. Többek között negatívan befolyásolja az ízületi porckopást is. A cukor ugyanis gyulladást idéz elő a szervezetben, valamint elszívja a csontoktól, ízületektől és a porcoktól a számukra fontos ásványi anyagokat. Mindez pedig hozzájárul a porckopás kialakulásához és gyorsabb lefolyásához.

Tehát amennyiben lassítani szeretnéd a porckopás folyamatát, úgy mérsékelni kell és minimalizálni a cukor fogyasztását. Ennek érdekében válassz olyan késztermékeket, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot (vagy nagyon keveset). Csökkentsd az elfogyasztani kívánt édességek mennyiségét, a cukros üdítőitalok helyett igyál tiszta vizet, válasz cukormentes süteményeket és a teádba/kávédba is egyre kevesebb cukrot tegyél a megszokottnál. Másik lehetőség, hogy a cukrot édesítőszerekkel pótlod, mint amilyen a xilit vagy eritrit például.

 

2. Glutén és finomított szénhidrátok

Talán már te is észrevetted, hogy amikor péksüteményeket eszel vagy glutént tartalmazó ételeket, csakhamar fellángol az ízületi gyulladás a testedben. Ez nem véletlen! Ugyanis mind a gluténnek, mind pedig a finomított szénhidrátoknak van egy ilyen negatív hatása a szervezetre. Éppen ezért az ilyen ételeket gyorsan ki kell venni az étrendedből, amennyiben a porcerősítés a célod.

Szerencsére ez ma már nem jelent olyan hatalmas kihívást, hiszen egyre több gluténmentes termék kapható az üzletekben.

 

3.  Rossz zsírok és transzzsírok

A rossz zsírok közé tartoznak a többnyire állati eredetű telített zsírsavak, mint amilyen a sertés vagy a kacsa zsír is. A transzzsírok is rossz zsírok, de ezek magas hő hatására keletkeznek. Gondolj csak arra, hogy amikor hasábburgonyát készítesz mi történik. Valószínűleg napraforgóolajban kezded el kisütni a burgonyát. Azonban ehhez az olajat fel kell forrósítani. És ez a magas hő az, ami megváltoztatja az olaj kémiai szerkezetét, ami miatt még a legegészségesebb olaj is (olívaolaj) károssá, szinte mérgezővé válik a szervezeted számára.

A transzzsírok rengeteg betegség hátterében meghúzódhatnak, és az sem titok, hogy rákkeltő hatásuk is van. De, ha ízületi panaszaid vannak, biztos lehetsz benne, hogy a transzzsírok csak tovább fokozzák a bajt, és fellobbantják az ízületi gyulladást.

Ezért, igyekezz olyan ételeket fogyasztani, amelyek elkészítéséhez nem szükséges forró olaj. Vagy használj ezen olajok és zsírok helyett inkább kókuszzsírt.

Most, hogy már tudod mi az, aminek a fogyasztását kerülnöd, de legalábbis mindenképpen csökkentened, elmondom neked, hogy melyek a legjobb porcerősítő ételek és étrend!

A mediterrán diéta kiváló porcerősítő étrend.

 

Kövess porcerősítő étrendet!

 

Az egyik legjobb porcerősítő étrend a mediterrán étrend. Ennek az étrendnek a lényege, hogy olyan hazai környezetben termesztett zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztasz, amelyek gyulladáscsökkentő hatással is bírnak. Ugyanakkor telítettlen zsírokat (jó zsírok) is szel, mint amilyet a diófélékben lehet találni. De az olívaolaj is ilyen jó zsír, azonban ne hevítsd fel! Hő hatására, mint azt már fentebb említettem, még az olívaolaj is károssá válhat. Ugyanakkor a mediterrán étrend magába foglalja a joghurtok, egyes omega 3 zsírsavban gazdag halak és a teljeskiőrlésű gabonákat is. (Válaszd a gluténmenteset.)

Egy másik sokak által javasolt porcerősítő étrend a vegán étrend. Bár erre sokan képtelenek vagyunk átállni, hiszen némi húsfogyasztásra van igényünk.

Végsősoron akármilyen étrendet is kövess, érdemes antioxidánsokban, béta karotinban, magnéziumban, rostokban és omega 3 zsírsavban gazdag ételeket enned. Egy 2015-ben az Arthritis szaklapban megjelent publikáció szerint ugyanis, azoknál az embereknél, akik ilyen ételeket fogyasztanak, jóval kisebb az ízületi porckopás kialakulásának az esélye.

Remélem, alaposan megjegyezted a fent leírtakat! Ugyanis a porcerősítő étrend követésével jelentősen javíthatod a porcok állapotát. És persze a porcerősítő ételek fogyasztásával enyhítheted az ízületi fájdalmaidat is, illetve az ízületi gyulladást is kordában tudod tartani. Ha többet szeretnél megtudni a porcerősítő étrendről, akkor javaslom, hogy olvasd el az erről szóló cikkünket. Ehhez csak kattints ide!

 

A porcerősítés harmadik alappillére a porcerősítő étrend kiegészítők szedése

 

2002-ben a JAMA (Journal of American Medical Association) egy olyan tanulmányt publikált, amiben kimutatták, hogy sajnos a felnőtt lakosság képtelen normál táplálkozás mellett annyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, amennyi fedezni tudná a vitaminszükségletet. Éppen ezért azt javasolják, hogy a táplálkozást mindenképpen egészítsük ki étrend kiegészítőkkel.

Ebbe beleértendő az is, hogy a porcok egészségének megőrzése, illetve visszaszerzésének érdekében porcerősítő étrend kiegészítők fogyasztására is szükség van. Azonban korántsem mindegy, hogy milyen porcerősítőt választasz. Vannak ugyanis olyan készítmények, amelyek nem képesek a porcerősítésre, és vannak hatékony porcerősítők is, amelyekkel a porcerősítés igen eredményes tud lenni, még akkor is, ha már szinte teljesen elkopott a porc.

 

Ezek a hatástalan hatóanyagok, amelyek porcerősítés szempontjából semmit nem érnek:

 

1. Glükozamin és kondroitin szulfát

Sajnos a legtöbb piacon kapható porcerősítő készítményben ezek a hatóanyagok vannak. Egyrészt érthető, hiszen magában a porcokban is előfordulnak. Másrészt érthetetlen, hogy miért alkalmazzák még mindig őket, mikor kutatások szerint nem érnek többet az ízületi fájdalmak és porckopás kezelésének szempontjából, mint a hatástalan készítmények (placebo). És ezt nem én mondom, hanem nálam sokkal okosabb emberek. Köztük Philip Wilkens is, az Oslói Egyetem ortopédiai tanszékének kutatója is! Idézem:

„…a krónikus derékfájásban és degeneratív csontízületi gyulladásban szenvedők számára a derékfájás kezelése tekintetében nem jár nagyobb előnnyel a glükozamin szedése, mint a placebo.

 

2. MSM (Metil-szulfonil-metán)

Számos porcerősítés céljából értékesített készítmény tartalmazza. Ennek oka, hogy képes csökkenteni az ízületi fájdalmakat. És ezt senki sem vitatja! Azonban ezt úgy éri el, hogy csökkenti az egészséges szövetek fájdalomérzékenységét.

Vagyis lényegében nem segít a porckopáson ez sem, csupán elfedi a porckopás okozta fájdalmas tünetet. Ez persze rendkívül fontos, amikor kibírhatatlan fájdalomról van szó, azonban, végleges és tartós megoldást nem nyújt artrózisra.

 

3. Hialuronsav

Van, aki esküszik rá, és van, aki azt mondja, hogy pénzkidobás volt az egész hialuronsav injekciós kúra. Merthogy a hialuronsavat injekció formájában fecskendezik az ízületi porckopástól fájó testrészbe. Ráadásul ízületenként van szükség az injekcióra, amiból egy nem is elégséges.

Akinek beválik, az örül. Ám tévedés ne essék, az ő ízületi porckopásuk sincs megoldva. A hialuronsav ugyanis pusztán lassítja némineműleg a kopás folyamatát, de nem olyan porcerősítő, ami hosszan tartó megoldást nyújtana.

 

4. Szteroid

Szteroidos injekciókat már ritkábban alkalmaznak porckopás során. És ez már szinte a végső megoldások egyike. Azonban mindamellett, hogy a szteroidok károsítják a szervezet egészét, még biztos megoldást sem nyújtanak. Ugyan elfedik a tüneteket, különösen a fájdalmat és a gyulladást, azonban újabb kutatások szerint hozzájárulhatnak a porckopás felgyorsuláshoz is.

 

5. Kollagén

A kollagén, mint porcerősítésre alkalmas hatóanyag egy komplexebb téma. Ugyanis maga a kollagén óriásmolekula csak akkor tudna valóban segíteni a porckopáson, ha legalább napi 15000 milligrammot fogyasztanánk belőle. Ennek oka, hogy magát a kollagén óriásmolekulát 5 fő részecskére, avagy peptidre lehet bontani. Ezen peptidek pedig a testünk különböző részeiben hasznosulnak. Ráadásul az a kollagén peptid, ami hajban, a szemben, vagy a szívben hasznosul, sosem fog az ízületekbe és a porcokba beépülni.

Ezért, ha olyan porcerősítő készítményt szedsz, ami egyszerűen csak kollagént tartalmaz és kevesebbet, mint 15000 milligramm, akkor szinte semmit nem ér ízületi porckopás kezelés szempontjából, hogy te étrend kiegészítőt fogyasztasz.

 

Ha hatásos porcerősítőre vágysz, akkor erre figyelj!

 

A legjobb porcerősítők azok, amelyek:

II-es típusú kollagén peptidet tartalmaznak. Ez valójában azt jelenti, hogy a kollagén óriásmolekula csak és kizárólag azon részecskéjét tartalmazzák, ami valóban az ízületekben és a porcokban hasznosul. Ezen porcerősítők közül is azok a legjobbak porcerősítés szempontjából, amelyekben magas, legalább 2700 milligramm II-es típusú kollagén peptid van.

Ezen kívül fontos, hogy a porcerősítő tartalmazzon C-vitamint is!

Ennek oka, hogy a C-vitamin egyrészt hozzájárul a szervezet természetes kollagéntermeléséhez, másrészt pedig támogatja a külsőleg bevitt kollagén peptidek felszívódását és beépülését az ízületekbe és porcokba. És még az ízületi gyulladás csökkentéséhez is hozzájárul antioxidáns hatása miatt.

Az is rendkívül jó, ha porcerősítő ezeken a hatóanyagokon kívül még kurkumin kivonatot is tartalmaz!

Fontos, hogy noha a kurkumából vonják ki a kurkumint, a porcerősítő tényleg kurkumin kivonatot tartalmazzon és ne kurkumát. Egyrészt azért, mert a kurkuma zsírban oldódik, míg a kurkumin vízben. Így már a nyállal elkezd felszívódni a szervezetbe. Másrészt, mert a kurkumin az a hatóanyag, ami gyulladáscsökkentésre és fájdalomcsillapításra képes. Ráadásul kutatások szerint van olyan hatékony, mint az ibuprofen!

Ha te még nem ismernél olyan porcerősítő étrend kiegészítőt, ami ezeket a hatékony hatóanyagokat tartalmazná, akkor a legjobb helyen vagy! Ugyanis az Artroflex Plus porcerősítés szempontjából az egyik legjobb porcerősítő étrend kiegészítő, ami jelenleg a piacon kapható. Ha többet szeretnél megtudni róla, akkor KATTINTS ide!

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Tanulmány a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.