Ünnepek után jöhet a méregtelenítés

A karácsonyi ünnepek ideje alatt hajlamosak vagyunk felrúgni az egészséges(ebb) étkezés szabályait és túlenni magunkat. Elvégre a Karácsonyhoz hozzátartozik a bejgli, a mézeskalács, a szaloncukor, a forró csoki és sok sok más finomság is. Azt hiszem nem túlzás kijelenteni, hogy bizony ebben az időszakban sokunk vércukor szintje az egekig emelkedik!

Arról már nem is beszélve, hogy 2 nap alatt is képes az ember magára szedni 1-3 kilót. Legalábbis, velem már előfordult. Hiszen, ilyenkor akár kérszer-háromszor is többet eszek, mint amennyire valójában szüksége lenne a szervezetemnek. Viszont fele annyit sem mozgok, mint normál esetben teszem.

És mindezek miatt bizony gyakran érzem, úgy mintha ”kajakómába” vagy  ”cukorkómába” kerülnék. Eltompul az agyam és az emésztőrendszerem minden egyes tagja azon dolgozik gőzerővel, hogy feldolgozza és lebontsa mindazt amit megettem. És persze ezalatt az idő alatt mozdulni is alig bírok, sőt semmi kedvem sincs megmoccanni.

Méregtelenítés

Ha ismerősen cseng, amiről beszélek, akkor bizonyára már Te is tisztában vagy vele, hogy óriási terhelésnek tesszük ki a szervezetünket ebben a néhány napban. És ha artrózistól szenvedünk, akkor ebben az időszakban az ízületi fájdalmaink kiújulhatnak/felerősödhetnek. És a kinti nagy hideg ellenére is hidegvizes/jeges borogatást igényelhet a térdünk és/vagy  a derakunk az ízületi gyulladás fellángolása miatt.

Éppen ezért örülök annak, hogy a minap rátaláltam néhány olyan oldalra, ahol ízületi gyulladáscsökkentő, fájdalomcsökkentő és méregtelenítő hatással rendelkező gyümölcsöket és zöldségeket muttattak be. Én nem fogom az egészet megemlíteni. Csak azokat fogom kiemelni, amik szezonjukat tekintve aktuálisak.

1. Dió

Dió

Ha bejgli készítés során maradt még diód, akkor azt akár máris el kezdheted majszolgatni. A dió ugyanis tele van omega-3 zsírral és E vitaminnal. Ez a kis energia bomba nem csak az agyi működésünkre van pozitív hatással, de segít leküzdeni a gyulladást is. Egy marék (a kézfejed nagyságától függően) dió napi rendszeres elfogyásztása elégséges a szervezetnek.

 

2. Alma

alma

Sokszor hallottam már, hogy napi egy alma a hosszú és egészséges élet titka. Bevallom, hogy gyerekként azt hittem ez csak mese és így akarnak rávenni az elfogyasztására. Most viszont egyre több helyen látom visszaköszönni ezt a kiejelntést más-más formában.

A The Journal of Neuroscience (1981-től megjelenő amerikai tudományos folyóirat) jelentetett meg egy tanulmányt, amiben közölték, hogy az alma megállítja a gyulladást. Mindemellett tele van antioxidánsokkal és szinte verhetetlen a szervezet méregtelenítésében.  Amit azonban fontosnak tartok kihangsúlyozni, az az , hogy bizony az almahéját is meg kell enni. A hámozás révén rengeteg vitamint dobunk ki a szemétbe, ami viszont jól jönne a szervezetünknek!

 

Káposzta

3. Káposzta, kelkáposzta, brokkoli

Tanulmányok szerint a keresztesvirágú zöldségek erős gyulladáscsökkentő képességgel rendelkeznek. Ugyanakkor kén tartalmuk miatt rendkívül jó méregtelenítők is. Arról nem is beszélve, hogy C vitamin tartalmuk miatt az immunrendszerünket is erősítik és persze hozzájárulnak a kollagén termeléshez is az ízületekben.

 

4. Cékla

Cékla

A cékláról, akárcsak az almáról sokszor hallani, hogy milyen csodákra képes. Hiszen tele van vitaminokkal és ásványokkal. Van benne A, B1, B2, B6 és C vitamin. Magas a vas tartalma, kiváló forrás a kálcium, magnézium, réz, foszfor és nátrium  bevitelhez is.

De minket most a méregtelenítő és fájdalomcsökkentő képessége érdekel. Természetesen immunerősítő is, segíti a vérképzést és újabban a rákos sejtek elleni harcban is kiemelt szerepet kapott. Azonban a cékla fogyasztással csak óvatosan! Főleg, ha veseköved is van vagy alacsony a vérnyomásod.

Forrrás: https://juicing-for-health.com/health-benefits-of-beets

 

5. Ananász

Ananász

Ki gondolta volna, hogy az ananász ízületi fájdalom és gyulladáscsökkentő tápanyagokat is tartalmaz? Maradjunk annyiban, hogy én nem.

Viszont több helyen is olvastam a napokban, hogy bizony a méregtelnítés mellett erre is alkalmas. Mindenhol egy bizonyos ”ananászvíz” receptről beszélnek. Először azt hittem valami különleges készítményről van szó. De tévedtem! Ezt otthon mi magunk is előállíthatjuk, minden különösebb gond nélkül. Amire szükségünk lesz, az 1L víz és egy közepes méretű ananász. A jobb ízért érdemes még 6 db mentalevelet is felhasználni. Az előállítás olyan egyszerű, mintha bodzaszörpot készítenél. Sőt, mét egyszerűbb!

A vízet egy nagy befőttes üvegbe kell önteni, amit aztán jól le is tudunk zárni. A megpucolt és felszeletelt ananászt a vízzel megtöltött üvegbe tesszük, majd jöhet rá a mentalevél. Lezárjuk és a hűtőbe tesszük pihenni kb 10 órára. Másnaptól fogyasztható.

Forrrás: http://www.organichealthcorner.com/pineapple-water-detox-weight-loss-no-joint-pain-inflammation/

 

6. Citrom(héj)

Citrom

Kíváncsi vagyok vajon hányan használják fel az emberek közül a citromhéját? Bizonyos sütemények tésztájához hozzáadva nagyon jó eredményt kapunk. De hányan gondoltuk volna, hogy a benne rejlő olajok és tápanyagok nem csak a süteményeink megízesítésére alkalmasak? Pedig mint kiderült segít az ízületi fájdalom leküzdésében is és gyulladáscsökkentő hatása is van!

1L vízhez két citromhaját (a citrom lehetőség szerint kegyen organikus/bió, de mindenképpen mosd meg alaposan felhasználás előtt) kell hozzáadni és ezt kb. 15 percig forralni. Utána le lehet venni a tűzhelyről és néhány perccel később mehet bele a 2 citrom leve is. Máris fogyaszthatjuk. Persze ha szükségesnek érzed, egy kis mézzel édesítheted.

Van egy másik lehetőség is a citromhéj felhasználásra, amivel szintén enyhíthetjük az ízületi porckopás okozta fájdalmakat és a gyulladást.

Ezt azonban most nem árulom el!

Ha érdekel, akkor látogasd meg az oldalunkat jövő héten is és megtudhatod!

Addig is látogasd meg a Facebook oldalunkat és kövess minket, ha eddig még nem tennéd. Így biztosabb, hogy nem fogsz lemaradni az új cikkeinkről sem.

Ha tetszett amit olvastál, akkor kérlek, ajánld másoknak is. Ha hasznosnak és/vagy érdekesnek találtad a cikket, akkor oszd meg másokkal is. Ha pedig ajánlod is és meg is osztod, annak külön örülünk!

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat!

Jövő héten találkozunk ugyanitt, ugyanekkor!

Forrrás:

https://juicing-for-health.com/osteoarthritis-symptoms

https://naturalon.com/15-foods-that-stop-inflammation-detox-the-body-and-relieve-pain-all-in-one/view-all/

https://steptohealth.com/learn-cure-joint-pain-lemon-peel/

 

 

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT