Hidegben felerősödik az ízületi fájdalmad? Így állítsd meg!

Hidegben felerősödik az ízületi fájdalmad? Így állítsd meg!

Azzal, hogy megérkezett a hűvösebb és nyirkosabb idő, Te is egyre gyakrabban fájlalod az ízületeidet? Míg nyáron vígan tudtál menni ide-oda és csak ritkán okozott fájdalmat a mozgás, a hidegebb idő beköszöntével minden megváltozott. Nehezebben tudsz reggelente felkelni az ágyból és egyre több időre van szükséged az ízületek bejáratásához. Egy hosszabb séta vagy biciklizés pedig nem, hogy jól esne az ízületeid számára, hanem még inkább kínoz utána a fájdalom. Sajnos azt kell, hogy mondjam, ez teljesen normális. Aki ízületi porckopással küzd, annak bizony a hideg hatására felerősödnek az ízületi fájdalmai is.

A legtöbben éppen ezért utálják az évnek ezt a szakaszát. Pedig valljuk be, hogy nem egy rövid időszakról beszélünk! Gyakran akár szeptember végétől áprilisig is eltarthat ez a nyirkos, hideg idő, amelyet valahogyan át kell vészelnünk. Ez idő alatt sokan ki sem mozdulnak inkább az otthonuk melegéből, hogy a kinti hideg hatására ne erősödjenek fel még inkább az ízületi fájdalmak. Emiatt pedig a legtöbben a mozgást is elhanyagolják, csupán a sarki boltig hajlandóak elmenni, hogy élelmiszerhez jussanak. Pedig a mozgás hiánya sajnos tovább ronthat a hideg idő által fokozódó ízületi fájdalmakon.

Most Te is magadra ismertél és eszedbe jutottak ezek a nehéz téli hónapok? Ne aggódj, ennek az időszaknak nem feltétlenül kell ám ilyen keservesnek lennie! Szerencsére a téli hidegben is számos módszer van arra, hogy enyhíthess az ízületi fájdalmaidon.

Először is lássuk, miért is fokozódnak hidegben az ízületi fájdalmak, majd megmutatom azt is, hogy mi az, amit tehetsz ellene!

 

Mitől erősödnek hideg időben az ízületi fájdalmak?

 

Annak, hogy hideg időben miért erősödnek fel az ízületi fájdalmak, több oka is lehet.

Egyrészről a magas páratartalom miatt hirtelen lecsökken a légköri nyomás. A levegőnyomás csökkenése pedig a szervezetünket is éri, aminek következtésben kitágul és feszülni kezd az ízületeket körülvevő tok, illetve megduzzadnak a környezetében található szövetek is. Ez pedig sajnos rendkívül irritálhatja az amúgy is fájó, esetleg gyulladásban lévő ízületeidet.

A hőmérő higanyszálának a lefelé vándorlásával ez pedig csak tovább fokozódhat. Ugyanis hideg időben az ízületek és a körülöttük található szalagok, illetve az izmok bemerevednek és könnyen görcsössé válnak. Ennek fő oka, hogy hidegben csökken bennük a vérkeringés. Hiszen télen a testünk inkább a belső szervek fűtésére koncentrál, kissé magára hagyva ezzel a fájó ízületeket.

Pedig a porckopásos ízületeknek hatalmas szükségük lenne a jó vérellátásra! Hiszen a porckopás fokozódhat, ha a vérkeringés nem juttat elég tápanyagot az ízületi folyadékhoz, amiből a porcok épülni tudnának. Ennek hatására pedig szintén fokozódhatnak az ízületi fájdalmaid a hidegebb hónapok során.

Ami pedig a gyulladást illeti, talán elsőre azt gondolná az ember, hogy a lángoló ízületeknek biztosan jót tesz egy kis lehűlés. Ez azonban sajnos nincs így. Kifejezetten az ízületi gyulladás réme, amikor a meleg lakásból hirtelen kimész a téli, fagyos hőmérsékletre. Emiatt sajnos a gyulladás okozta ízületi fájdalom is tovább fokozódhat hideg időben.

 

A mozgás ebben az időszakban is kell!

 

Ahogyan azt már egy korábbi cikkemből is megismerhetted, rendszeres sportolásra feltétlenül szükségük van az ízületeidnek. Ugyanis mozgás hatására jutnak csak elegendő tápanyaghoz. Ha ez azonban nem történik meg, akkor bizony tovább fokozódik a porckopás és a vele járó ízületi fájdalom is.

Ráadásul az izmaid is elgyengülhetnek a hosszú hónapok alatt, amelyek védik az ízületeidet. Ez akár odáig is fajulhat, hogy már a várva várt meleg időre sem fognak enyhülni a panaszaid.

Tehát nincs mese, hidegben sem szabad csupán a televízió előtt ülnöd, hanem gyakran át kell mozgatnod az ízületeidet.

Azonban sajnos nem biztos, hogy ugyanazokat a sportokat fogod tudni végezni, amiket eddig. Például hanyagolnod kell a hosszabb sétákat, kirándulásokat és a kinti biciklizést, ezek ugyanis a hosszú hidegben tartózkodás miatt felerősíthetik az ízületi fájdalmaidat.

Ha uszodába jártál eddig, az ottani hideg víz sem biztos, hogy kellemes a télen amúgy is fázós ízületeid számára.

Válassz inkább valami otthoni tornát vagy szerezz be egy szobabiciklit! Legjobb, ha időnként egy gyógytornászhoz is ellátogatsz, aki az ízületi problémádra tud ajánlani célzott gyakorlatokat.

A hosszabb, kinti kirándulásokat pedig inkább hagyd meg a már melegebb, tavaszi hónapokra!

 

Ez nem azt jelenti, hogy ki se mozdulj a lakásból!

 

Szerencsére azért télen is vannak olyan hónapok, amikor kicsit felmelegszik az idő. Az ilyen napsütéses, száraz időben próbálj meg több időt tölteni a szabadban. Hiszen az immunrendszerednek télen is szüksége van a szabad levegőre. A napsütéses időben még némi D-vitaminhoz is hozzájuthatsz, amire nagy szüksége van mind a porcaidnak a porckopás, mind pedig a csontjaidnak a csontritkulás megelőzéséhez.

 

A sétálás kiváló őszi mozgásforma az ízületek karbantartására.

 

Így táplálkozz télen!

 

Sajnos a téli napsütéses napok száma, akárhogyan is nézzük, nem elegendő. Ennél sokkal több D-vitaminra van szüksége a csontjaidnak és az ízületeidnek. Emiatt fontos, hogy ezekben a sötétebb hónapokban pótold a D-vitamint étrendkiegészítők segítségével!

Azonban nemcsak D-vitaminból, hanem más vitaminokból is kevesebbet viszünk be télen a kisebb zöldség- és gyümölcsválaszték miatt. Próbálj meg gyakran olyan vitamindús, téli zöldségeket és gyümölcsöket enni, mint a például a narancs, a kivi, a citrom, a mandarin, a fekete retek, a sütőtök, a savanyú káposzta vagy a cékla. A bennük lévő vitaminok és ásványi anyagok ugyanis támogatják a porcok regenerációját, az antioxidánsok pedig segítik leküzdeni az ízületi gyulladást. Ha figyelsz a táplálkozásodra, azzal hosszú távon csökkentheted a hidegben erősödő ízületi fájdalmaidat is.

Zsiradékból válaszd az antioxidánsokban, az E-vitaminban, az omega-3 vagy omaga-9 zsírsavakban gazdag növényi olajokat, mint az olívaolaj, a lenmagolaj, a repceolaj, tökmagolaj vagy a mandulaolaj, amelyek szintén fellépnek az ízületi gyulladás ellen.

 

Úszás helyett meleg fürdő!

 

Ugyan a hideg vízben való úszás nem ajánlott télen, de ez nem azt jelenti, hogy semmilyen víz nem tesz jót hideg időben az ízületi fájdalom ellen. A kint töltött idő után, amikor átfagyva érkezel haza, érdemes venned egy finom, meleg fürdőt. Ez átmelegíti a fájó ízületeidet, fokozza a vérkeringést, illetve ellazítja a merev izmokat és a szalagokat, így csökkenti a fájdalmakat is.

Ha azonban inkább kimozdulnál otthonról, akkor érdemes felkeresned egy termálvizes gyógyfürdőt. A gyógyfürdők összetételüknél fogva sokat javíthatnak hideg időben az ízületi fájdalmaidon. Sőt, a fürdőkben még a vízitornát vagy a melegítő iszappakolást is kipróbálhatod!

Azonban arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy begyulladt ízületekkel és visszér esetén kerüld a hosszan tartó meleg fürdőzést! Ugyanis sajnos a nagy meleg is képes fokozni a gyulladást az ízületeidben, illetve fokozza a visszér tüneteit. Helyette inkább alkalmazz gyulladáscsökkentő krémeket!

 

Masszázzsal a hideg okozta merevség ellen!

 

Nemcsak a meleg víz képes lazítani a merev ízületeiden, hanem a gyógymasszázs is. Egy szakember célzottan megtalálja a feszült izmokat és izomcsomókat, amelyeket képes kimasszírozni. Illetve beindítja a vérkeringést is, ezáltal fokozza az ízületeid között található folyadék termelődését, aminek hatására javulhatnak a hideg okozta ízületi fájdalmaid!

 

Védd a hidegtől a fájó ízületeidet!

 

Ha ízületi fájdalmakkal küzdsz ebben a hideg időben, akkor bizony nem elég egy meleg télikabát és a csizma. Érdemes külön melegen tartó öltözékeket is beszerezned a fájó testrészeidre. Ilyenek például a sportboltokban kapható ízületvédők térdre, csuklóra vagy könyökre, a derékmelegítők, a meleg kesztyűk és gyapjúzoknik, illetve a hatalmas sálak.

Akár különböző melegítő zseléket is beszerezhetsz a sportboltokban, amelyek pár óráig képesek fűteni a fájó ízületeidet.

 

Kezeld a kiváltó okot!

 

Hideg időben talán még inkább szükséged van arra, hogy az ízületi fájdalmakat kiváltó okot, a porckopást is kezeld. Hiszen a vérkeringés csökkenése által még kevesebb tápanyaghoz jutnak az ízületi porcaid, ami miatt azok tovább kophatnak. Ezért mindenképpen kívülről kell többet bevinned a porcokat alkotó tápanyagból, a II-es típusú kollagénből. Ehhez ajánlom a számodra az Artroflex Plus porcerősítőt!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Tanulmány a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.