Porcerősítő étrend

porcerősítő étrend a porcok egészségéért

Sokan, köztük lehet, hogy Te sem sejted, hogy az artrózis kezelésének hatékonysága jelentős mértékben növelhető porcerősítő étrend fogyasztásával. Igen, jól olvastad! Nem csupán porcerősítő étrend kiegészítőket érdemes és javallott fogyasztanod amennyiben le szeretnéd győzni az ízületi porckopásodat, hanem bizony a megfelelő étrendre is oda kell figyelned!

Tudod például, hogy vannak ételek-italok, amelyeket jobb messzire elkerülni amennyiben nem szeretnéd, hogy fellángoljon az ízületi gyulladásod? Ilyen ételek a péksütemények például. Azonban mindent jobb kerülni, ami glutént, nagy mennyiségű cukrot és/vagy telített zsírokat tartalmaz. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy ezek mind olyan hatóanyagok, amelyek támogatják a gyulladások kialakulását a szervezetben.

Azonban nem kell megijedned! Több porcerősítő étel is létezik, mint azt elsőre gondolnád!

 

Te tönkre teszed az ízületeidet és a porcokat?

 

Többnyire mindenki azt hiszi, hogy az ízületi porckopás a korral jár. Ez részben igaz is! Hiszen a legtöbb artrózisban szenvedő ember tagadhatatlanul az 50+ életkorban van. Az is tény, hogy az idő előrehaladtával elhasználódnak a porcok. A használódás során pedig kopnak, repedeznek, akár le is töredezhetnek.

Azonban elgondolkodtál már azon, hogy lehetséges, hogy néhány idősebb embert nem érint, vagy legalábbis nem jelentősen az ízületi porckopás?

Ennek okát az életmódban és az étkezési szokásokban találták meg egyes kutatók.

Biztos Te is hallottad már a mondást: az vagy, amit megeszel!

Ha szemetet eszel (egészségtelen gyorsételek például), akkor előbb-utóbb Te magad is egészségügyi ronccsá válsz.

 

Ezt ne edd, ha kedves az ízületed!

 

Gyerekkorunk kedvencéről, a sültkrumpliról sokunk számára kihívás lemondani. Pedig kétségtelen, hogy sokkal egészségesebbek lennénk nélküle. Mindamellett, hogy hizlal, és, mint azt talán Te is tudod, már 5 kg súlyfelesleg is akár 36%-al növeli a térdízületi porckopás kialakulását, rengeteg telített zsírsavat tartalmaz.

Kutatások bebizonyították, hogy a sült ételek, valamint a többszörösen kezelt-finomított ételek és alapanyagok (pl.: liszt és cukor) aktiválják a gyulladásokért felelős cytokéneket. Így ezek az étel súlyosbítják mind a reuma okozta, mind pedig az ízületi porckopás okozta gyulladásos tüneteket.

Bár jó magam is a vörös húsok kedvelője vagyok, sajnos ezek túlzott fogyasztása sem kedvez az ízületeknek és a porcoknak. Tehát egy porcerősítő étrend akkor jó, ha minél kevesebb vörös húst tartalmaz.

Gondolom, nem lepődsz meg nagyon, ha azt mondom, hogy az alkohol túlzott fogyasztása sem javasolt. Ez is hozzájárul a gyulladások kialakulásáért. A gyulladások pedig nem csak látszólag borítják lángokba a testedet, hanem valójában is. És ezen lángok közt eltűnik a porc egy kisebb-nagyobb százaléka. (Attól függően, hogy milyen gyakori és milyen intenzív a gyulladásod.)

Azonban ahogy mondani szokták, kis mértékben orvosság, nagy mértékben méreg. Vagyis nem kell teljesen lemondanod az alkoholról. Napi egy pohárnyi vörösbor még az ízületednek is jót tesz! De erről még beszélek lennebb.

 

A mediterrán diéta, mint porcerősítő étrend

 

MS. Michelle Babb, regisztrált dietetikus szerint a mediterrán diéta kiváló porcerősítő étrend! Ezt azzal magyarázza, hogy ez az étrend nagy mennyiségben tartalmaz rostokat, béta karotint, magnéziumot, valamint gazdag Omega 3-ban. Mindez pedig hozzájárul a gyulladások csökkentéséhez a szervezeten belül. Azt is megállapította, hogy a páciensei között voltak, akik a mediterrán diéta hatására elhagyhatták a fájdalomcsillapító tablettáikat. Sőt voltak, akik már az első hét után, hogy átálltak erre a porcerősítő étrendre, jelentős, szembetűnő javulást tapasztaltak.

Mindezt alátámasztja az a kutatás, aminek az eredményét 2015-ben publikálták az Arthritis szaklapban.

Sőt, kutató azt is megállapították, hogy azok, akik a mediterrán diéta szerint étkeznek, vagy legalábbis nagyon hasonlóan, azoknál jóval kisebb az ízületi porckopás kialakulásának az esélye, mint azoknál, akik egyáltalán nem ezen elvek szerint élnek.

És noha úgy vélem, hogy valószínűleg van némi elképzelésed arról, hogy milyen is az a mediterrán diéta, azonban nem szeretnélek kétségek között hagyni. Éppen ezért úgy határoztam, hogy biztos, ami biztos alapon, mindenképpen leírom, hogy mit is ért a szaktudomány az úgy nevezett mediterrán diétán.

A mediterrán diéta a hazai környezetben termett gyümölcsöket és zöldségeket részesíti előnyben. Mindezt kiegészítve egészséges, azaz telítettlen zsírokkal, mint amilyen az olívaolajban, vagy a diófélékben is megtalálható. A joghurtot, teljeskisőrlésű gabonákat, bizonyos halakat és még a vörösbort is magába foglalja ez a porcerősítő étrend.

 

A mediterrán diéta kiváló porcerősítő étrend.

 

Kulcsfontosságú táplálkozási és életmód javaslatok artrózis ellen

 

Lehet, hogy már az unalomig hallottad, hiszen a legtöbb orvos is ezt szajkózza, azonban ez rendkívül fontos a porcok épségének megőrzése céljából: igyekezz elérni és megtartani egy optimális testsúlyt. A WHO (világ egészségügyi szervezete) szerint az ideális testtömegindex értéke 18,5-24,9 között van. Az a BMI érték, ami e fölött van, enyhe vagy jelentős súlyfeleslegről árulkodik. És gondolom, mondanom sem kell, hogy minél több felesleg van rajtad, annál nagyobb teher nehezedik az ízületeidre.

A kíméletes, ám rendszeres testmozgásról sem szabad megfeledkezned! Akkor sem, ha az kisebb fájdalommal jár eleinte. Ahhoz, hogy valóban értelme legyen a porcerősítő étrend fogyasztásának mozognod kell! A porcokat ugyanis nem hálózza be érrendszer. Így ők nem a véren keresztül jutnak az értékes tápanyagokhoz. Őket az úgynevezett szinoviális (ízületek közti folyadék) táplálja. Ez azonban csak akkor tudja teljesíteni a feladatát, ha rendszeresen átmozgatod az ízületeidet!

Kerüld a porcokat roncsoló ételeket, és válts át a porcerősítő étrendre!

Lehetőség szerint hetente egyél olajos halakat, mint amilyen a lazac is például.

Fogyassz naponta egy marék diót!

Használj porcerősítő olajakat!

Egyél C-vitaminban és egyéb antioxidánsokban gazdag gyümölcsöket és zöldségeket!

Egyél rostokban gazdag ételeket!

Ha önmagában csak az étkezési szokásaidon változtatsz, már akkor is rengeteget tettél annak érdekében, hogy lelassítsd, esetleg megállítsd az artrózisod. Azonban, ahogy nem egy 1-2 hét alatt alakult ki a porckopásod az egészségtelen táplálkozásod miatt, úgy nem is fog 1-2 hét alatt megoldódni (véglegesen) a problémád azzal, hogy olyan ételeket eszel, amelyek kedveznek a porcoknak és az ízületeknek. Ez egy lassabb, időigényesebb folyamat. Egy azonban biztos: nem marad el a siker hosszútávon! Vagyis minél hamarabb állsz át az ízületeknek megfelelő étrendre, annál hamarabb tapasztalod meg a fájdalom és gyulladásmentes napok örömét.

Persze, amennyiben gyorsabb javulásra vágysz, úgy arra is van megoldás!

A porcerősítő étrend mellett javasolt porcerősítő táplálék kiegészítő szedése is! A kettő ugyanis egymást kiegészítve és támogatva jelentős mértékben hozzájárul ahhoz, hogy távol tartsd magadtól, akár örökre is, az ízületi porckopás okozta összes kellemetlen tünetet!

Ha minőségi porcerősítő táplálék kiegészítőre vágysz, akkor az Artroflex Plus Neked készült! Javaslom, hogy próbáld ki! Ha így teszel, és a porcerősítő étrend szerint étkezel, valamint rendszeresen átmozgatod az ízületeidet, akkor hamarosan újra ízületi fájdalmaktól mentes boldog napok elé nézel!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.