Így erősítsd a combizmokat csípőkopás ellen!

Így erősítsd a combizmokat a csípőkopás ellen!

 

Ha Te is csípőkopás okozta panaszokkal küzdesz, akkor bizonyára már számtalan praktikát olvastál az interneten, amelyek mind azt ígérik, hogy segítenek a fájdalmak ellen. Ezek közül bőven akadnak hasznos tanácsok is, főként, ha természetes módszerekről van szó, amelyek eredményesen, mégis mellékhatásoktól mentesen enyhíthetik a fájdalmakat. Azonban az egyik leghatékonyabb módszert a legtöbb cikk elfelejti megemlíteni. Ez pedig a combizmoknak a megerősítése.

 

Miért olyan hatékony módszer csípőkopás ellen a comberősítés?

 

Elsőre talán meglepő lehet a számodra, hogy miért olyan hatékony a combizom megerősítése csípőkopás ellen. Ennek egyszerű anatómiai okai vannak. Szerencsénkre egy-egy mozdulatért nem csupán egy-egy ízületünk és az akörül található izmok felelnek. Hanem több testrészünket felépítő izomcsoportok végzik a különféle mozgásokat. Amikor például járunk, akkor csípőnk mellett mozdul a térdünk, de a gerincünk, tehát a láb és a törzs izmai is. A törzs tartásáért például nemcsak a hátizmunk, hanem a hasizmunk is felel. Nem véletlenül van az, hogy a derékfájás kezelésében az egyik legfontosabb a hasizom megerősítése.

Csípőkopás esetén a csípőízületről a legnagyobb terhet a combizmunk képes levenni. Hiszen a lábunk mozgatásáért ő is felel. Minél erősebb combizomzattal rendelkezünk, annál kisebb terhet kell cipelnie a csípőnknek.

Azt pedig talán mondanom sem kell, hogy a csípőízület tehermentesítésével jelentősen csökkenni fognak a fájdalmaid. Nem beszélve arról, hogy ezzel a csípőben a porckopás folyamata is lényegesen lassítható.

Tehát mindenképpen arra bíztatlak, hogy akármennyire is azt érzed, hogy nincs kedved mozogni, vágj bele! Számtalan élvezetes sport közül válogathatsz, amelyek erősítik a combizmokat. Most én is hoztam számodra 3 olyan sportot, amelyek kifejezetten ajánlottak csípőkopás mellett is. Nem károsítják az ízületet, ezzel ellentétben jelentősen erősítik a combokat.

 

A comberősítés segíthet a csípőkopás okozta fájdalmakon.

 

Íme 3 csípőkímélő, de comberősítő sport!

 

1.Kerékpározás

A kerékpározás hatalmas előnye, hogy bárhol és bármikor végezhető. Összeköthető egy kellemes kikapcsolódással a természetben, tekerhetünk vízparton, kisvárosok utcáin, de beszerezhetünk egy otthoni szobakerékpárt is. Sőt, ha társaságra vágyunk, akkor elmehetünk csoportos órára is, ahol különböző feladatokat is tanítanak számunkra, amelyek végezhetők a szobakerékpáron.

Nem utolsósorban a kerékpározás az egyik legjobb sport csípőkopás esetén, ugyanis a pedálok és a combizmok segítségével a csípőízület könnyedén, kis terhelés mellett mozgatható. Rendszeres biciklizés hatására a combizmaink pedig szépen megerősödnek, amelyek így a hétköznapokban is jelentős terhet tudnak levenni a csípőízület válláról.

 

2.Túrázás

A biciklizés mellett a túrázás is egy olyan sport, ami nem csak a combizmokat erősíti, de fantasztikus kikapcsolódást is nyújt. Hiszen hazánk tele van csodálatos tájakkal, a lehetőségek tárháza szinte végtelen, ahova tervezhetjük az utunkat. Az interneten ma már számtalan túraútvonal is fent van, amelyek közül tudsz válogatni. Ha kezdő túrázó vagy, akkor kezdetben mindenképpen könnyebb és rövidebb túrát válassz! Egy órás útvonalak közül is bőven akadnak a túrázó weboldalakon.

Érdemes emelkedőket is belevenni az útvonalba, hiszen a hegymenet fogja a leginkább megerősíteni a combizmokat. De az emelkedőket is csak fokozatosan vezesd be! Jó lehetőséget nyújtanak a combizmok megerősítésére a kilátókhoz vezető lépcsők is. Sokkal könnyebb lépcsőzni, amikor motiválja az embert a fent elé táruló gyönyörű látvány.

A túrázás a futással ellentétben kíméli a csípőízületet, hiszen nem jár akkora becsapódással a talajra érkezéskor. Ettől függetlenül mindenképpen fontos, hogy megfelelő cipőt viselj a túrák alkalmával. A túracipők fogják a bokádat, így stabilitást biztosítanak és védenek a sérülések ellen. Fontos, hogy a cipőben ne dőljön befele a bokád, mert ezzel az egész tartásod megváltozik és plusz teher helyeződik a csípődre is.

 

Ha csípőkopással küzdesz, erősítsd meg a combizmokat!

3.Vízitorna

A vízben történő mozgás hatalmas előnye, hogy az ízületek kímélete mellett képes erősíteni az izmokat, ami csípőkopás esetén különösen előnyös. Azonban nemcsak az ízületek számára kedvező a vízben végzett torna, hanem nekünk is, hiszen sokkal később fáradunk el a gyakorlatok során, mintha ugyanezeket szárazföldön végeznénk. A vízitorna több olyan gyakorlatot is tartalmaz, ami erősíti a combizmokat. Ilyen például a guggolás és a lábemelés, amelyek hidd el, vízben sokkal kellemesebbek lesznek, mint a szárazföldön!

 

Ha a fenti sportok túl nagy fájdalmat okoznak számodra

 

Előrehaladott csípőkopás esetén előfordulhat, hogy a különböző sportok túl nagy fájdalommal járnak. Ebben az esetben sem szabad elhanyagolnod a comberősítést és a rendszeres mozgást! Keress fel egy gyógytornászt, aki olyan gyakorlatokat tud mutatni számodra, amelyek a lehető legkisebb fájdalommal járnak.

 

Csípőkopás esetén fontos az ízületek táplálása is.

 

A gyógytorna tökéletes a csípő átmozgatására is

 

Ugyan a combizmok megerősítése és a csípő kímélete fontos csípőkopás esetén, azért a csípő átmozgatására is szükség van. Ugyanis az ízületi porcok csak rendszeres mozgás hatására jutnak kellő tápanyaghoz, amire a további kopás megakadályozása, illetve a sérült porcok regenerációja miatt van szükség.

Gyógytornával ráadásul olyan irányú mozgásokat is tudsz végezni a csípőddel, amelyeket biciklizéssel vagy sétálással sem. A különböző ízületi mozgások pedig nemcsak a tápanyagellátás miatt lényegesek, hanem a mozgástartomány növelése érdekében is. Rendszeres gyógytorna hatására sokkal olajozottabb lehet a mozgásod és a fájdalmaid is csökkenhetnek.

 

Ne feledkezz meg a porcok táplálásáról sem!

Csípőkopás ellen a rendszeres mozgás és a comberősítést szolgáló gyakorlatok mellett fontos, hogy bevidd a szervezetedbe a porcok számára szükséges tápanyagokat is. Ez sajnos csak a táplálkozással nem kivitelezhető eredményesen. Emiatt mindenképpen porcerősítőre lesz szükséged. Olyan porcerősítőt válassz, amiben II-es típusú kollagén peptid található, ugyanis csak ezt képesek a porcok hasznosítani. Ilyen porcerősítő az Artroflex Plus!

Tudj meg többet az Artroflex Plus-ról és kattints ide!

Ízületi fájdalomtól mentes szép napot kívánok!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Útmutató a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Kérdéseid a porckopásról, amikre nem kaptál választ

Ingyenes e-book tanulmány

Hiteles és érthető válaszok Dr. Kiss Zsolttól

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.