Zselatin: valóban használ ízületi porckopás esetén?

zselatin ízületi porckopás esetén

Itthon és külföldön is sokan beszélnek arról, hogy a zselatin használhat-e ízületi porckopás esetén? Vannak, akik esküsznek rá. És vannak, akik szerint ez is csak egy placebo, azaz hatóanyag nélküli készítmény. A szakértők, valamint az ízületi problémákkal küzdő emberek véleménye igencsak megosztó, ami a zselatin hatékonyságát illeti. Azonban mert egyre többen beszélnek róla, ezért arra gondoltam, hogy megpróbálok utánajárni az igazságnak!

 

Miből készül a zselatin, és miért kedvelik?

 

A zselatin állati eredetű fehérje, amit leginkább sertés és marha csontból illetve bőrből állítanak elő. Ez természetesen azt feltételezi, hogy a zselatinban rengeteg kalcium és kollagén található. És persze a legtöbben emiatt már rögtön arra következtetnek, hogy a zselatin fogyasztása képes megállítani az ízületi porckopást, valamint visszaadni a porcok rugalmasságát.

Azonban a zselatinban található kollagén nincs elemeire bontva. Ahogy azt már többször elmondtam Neked, a kollagént öt részre, vagy úgynevezett peptidre lehet lebontani. És mindegyik peptid a szervezet más-más részén fejti ki a jótékony hatását. Így például az I-es típusú kollagén peptid a bőrben, csontokban, inakban és szalagokban hasznosul. Az V-ös típusú kollagén peptid a hajszerkezetéért felelős. És csak a II-es típusú kollagén peptid az, ami az ízületekbe épül be. Ezért is van az, hogy az Artroflex Plusba is csak ez a II-es típusú kollagén peptid kerül be.

Tehát abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy a zselatinban maga a kollagén óriásmolekula található meg (ebben egyesül az összes kollagén peptid), korántsem biztos, hogy az ízületeid visszanyerik egészségüket. Egyfelől, mert a kollagén óriásmolekula nem képes 100%-ban hasznosulni a szervezetben, másrészt pedig lehet, hogy a szervezeteden belül teljesen máshova épül be, mint ahova Te azt szeretnéd (ízületekbe és porcokba). Előfordulhat, hogy a hajad és a körmöd kezd el gyorsabban nőni. Ám az is elképzelhető, hogy leghamarabb a bőrödben hasznosul a zselatinban található kollagén és kisimulnak a finomráncaid.

Vannak jelek, amelyek arra utalnak, hogy a zselatin enyhítheti az ízületi fájdalmakat. Illetve állati kísérletek során úgy tapasztalták, hogy a zselatin csökkentheti a reuma okozta duzzanatokat is. Azonban további kutatásra van szükség ahhoz, hogy egyértelműen bebizonyosodjon a zselatin ízületi porckopásra gyakorolt hatása.

 

Vizsgálatok és eredmények a zselatin hatásáról ízületi porckopás esetén

 

Számos kísérletet végeztek már a kutatók a zselatinnal kapcsolatosan. Ezek során többnyire azt vizsgálták, hogy milyen hatása van a zselatinnak az artrózissal küzdő szervezetre? A rengeteg kísérlet közül kettőt szeretnék most kiemelni a számodra!

Az egyik kísérlet során, 389 ízületi porckopásban szenvedő alanyt vizsgáltak. A kísérlet nemzetközi szinten zajlott, ugyanis az Egyesült Királyság, az Amerika Egyesült Államok és Németország is részt vett benne. Egész pontosan 20 helyszínen zajlott egyszerre a kísérlet.

A kutatásban résztvevőket véletlenszerűen két csoportba osztották. Az egyik csoport napi 10 gr kollagén hidrolizátumot (egyfajta zselatin), a másik ugyanennyi placebót kapott 24 héten keresztül. A kísérlet befejeztével, a kutatók azt tapasztalták, hogy a kollagén hidrolizátum nem csökkentette jelentősebben az ízületi fájdalmat, mint a placebo. És az egyéb mozgással kapcsolatos fizikai funkciókat sem javította.

Persze van olyan, a zselatinnal kapcsolatos, kísérlet is, aminek az eredménye többé-kevésbé eltér a korábban említettől.

Egy ilyen, a korábbihoz hasonló, másik vizsgálat során ugyanis, azt az eredményt kapták a kutatók, miszerint a kollagén hidrolizátumot fogyasztók körében az ízületi fájdalom csökkenése nagyobb mértékű volt, mint azok körében, akik placebót kaptak. Ebben a kísérletben 250 térdízületi porckopással küzdő személy vett részt. Ami lássuk be, hogy azért nem kevés! Ennek a kísérletnek a hossza szintén 24 hétig tartott. Továbbá azt is megemlítném, hogy az alanyok által fogyasztott zselatin és placebó dózisa, az előző kísérlethez hasonlóan, napi 10 gr volt.

Amint azt Te is láthatod, a kutatások során kapott eredmények meglehetősen ellentmondásosak, ezért is olyan felkapott téma a kutatók körében a zselatin ízületi porckopásra gyakorolt hatása. Illetve ezért is olyan népszerű az artr=zissal élők körében a zselatin fogyasztása. Hiszen számos eset van, ahol használt. Ugyanakkor legalább ugyanannyi eset, ahol eredménytelen volt a zselatin fogyasztása az ízületek és a porcok szempontjából.

Egy valamiben azonban, mindegyik kutatás eredménye megegyezik!

A zselatin fogyasztásának lehetnek mellékhatásai!

 

emésztési és gyomor panaszt okozhat a zselatin

A zselatin mellékhatásai, amiről kevesen beszélnek

 

Rengeteget olvastam a témában. Tanulmányokat, egészségügyben dolgozók által írt cikkeket, és olyan emberek ajánlásait is, akik esküdni mernek a zselatin ízületi porckopásra gyakorolt jótékony hatására. Azonban utóbbiak vagy nagyon szerencsések, és nem tapasztalták meg a zselatin mellékhatásait, vagy nem annak tulajdonították azokat. Ugyanis ők nem tesznek említést arról, hogy milyen kellemetlenségeket tud előidézni a zselatin.

A már említett kíséreletek során is, illetve egyéb kutatások alkalmával is, számos kísérleti alany számolt be arról, hogy a zselatin a lent felsorolt mellékhatások közül egyet, vagy többet előidézett nála:

1. erős migréneket és fejfájásokat okozott

2. súlyos emésztőrendszeri problémákat váltott ki

3. felborította a szervezet anyagcseréjét

4. étvágytalansághoz vezetett

5. felfújtság érzetét váltotta ki

6. szorongást okozott

7. álmatlanságot idézett elő és rontotta az alvás minőségét

 

Természetesen nem minden esetben és nem mindenkinél váltott ki mellékhatást. És akiknél mégis, azok körében is eltérő súlyosságú volt. Így tulajdonképpen nem mondhatjuk, hogy a zselatin fogyasztása veszélyesebb lenne, mint mondjuk a kávéé. (A kávé is kiválthat kellemetlen mellékhatásokat bizonyos embereknél.)

 

Miért nem fogyasztok zselatint ízületi porckopás kezelésére?

 

Igazság szerint, minthogy rengeteg kutatási eredményt elolvastam, és nagyjából egyforma arányban vannak pozitív és negatív eredmények, ezért én nem vagyok 100%-san meggyőzödve arról, hogy a zselatin valóban hasznos lenne ízületi porckopás esetén. És valószínűleg nem is fogom kikísérletezni saját magamon, hogy nekem beválik-e vagy sem?

Ennek oka egész egyszerűen az, hogy jómagam nem kedvelem sem a süteményeknél alkalmazott zselatint, sem pedig a gumicukrot, de még a kocsonyát sem! (Visszaemlékezve, gyerekkoromban kocsonya evést követően mindig fájt a gyomrom és rosszul éreztem magamat. Úgyhogy egy idő után már inkább nem ettem, noha emiatt finnyásnak és válógatósnak gondolt a nagyanyám. Azonban most jöttem rá, hogy azért nem bírhattam a kocsonyát, mert nálam jelentkezett a zselatin mellékhatása. És lehet ezért nem tudok fogyasztani zselatinso süteményt sem! Hiszen tudjuk, hogy a kocsonya is egyfajta természetes zselatin.)

Ezért, a zselatin helyett, én maradok a már bevált porcerősítő étrend kiegészítőmnél! Aminek a hatóanyagairól egyértelműen bizonyított, hogy képesek regenerálni az ízületi porcokat. És még kellemetlen mellékhatásokat sem idézett elő bennem!

Persze, ha Te szereted a zselatint és a kocsonyát, akkor nyugodtan fogyaszd őket. Ha nem is biztos, hogy használ ízületi porckopás esetén a zselatin, de legalább nem is árt. Már amennyiben nem vagy rá érzékeny, hogy nálad is kiváltson valamilyen mellékhatást.

 

Ha a sportolóknak segít a zselatin, akkor talán Neked is...

 

Sportolókkal is folytattak kísérleteket a kutatók annak érdekében, hogy többet megtudjanak a zselatin jótékony hatásairól. Természetesen az ő esetükben nem azt vizsgálták elős sorban, hogy a zselatin hogyan hat ízületi porckopás esetén. A sportolóknál egyébb sportsérülések kezelése kapcsán került a gorcső alá a zselatin. Náluk tapasztalták, hogy a zselatin kapszulát fogyasztók körében gyorsabb volt a csontok, ínak, szalagok (emlékszel, fent említettem, hogy az I-es típusú kollagén peptid felelős ezekért) regenerálódása edzéseket, vagy sportsérüléseket követően.

Azonban nekünk, Neked, nem kifejezetten zselatinra van szükséged, hanem II-es típusú kollagén peptidre ahhoz, hogy visszanyerd az ízületeid és a porcok rugalmasságát, amennyiben már ízületi porckopással küzdesz.

Az sem elhanyagolható tényező, hogy a vizsgált sportolók nem csak a zselatinra támaszkodtak gyors ”felépülésük” során. Hanem a rendszeres mozgásra (én is állandóan ezt mondom Neked) valamint a C-vitaminra is. (Megint csak nem véletlen, hogy az Artroflex Plusba tettünk C-vitamint is.)

Tehát, hogy a zselatin valóban használ-e Neked ízületi porckopás esetén vagy sem, azt csak Te tudod eldönteni! Az eddigi kutatásaim alapján ugyanis erre nem kaptam egyértelmű választ.

Mindenesetre, ha biztosra akarsz menni, akkor azt javaslom, hogy próbáld ki az Artroflex Plus porcerősítő készítményt!

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.