Egészség-lisztek az ízületekért

gesztenyeliszt

Az elmúlt hetekben számos gluténmentes gabonafélével ismerkedhettél meg az blogcikkeink révén. Az utolsó részben, pedig kifejezettem olyan gluténmentes gabonaféléket mutattam be Neked, amelyeket első sorban liszt formájában használunk fel. (Kattints ide, hogy felelevenítsd melyek ezek a gabonafélék.) Azonban szinte az összes bemutatott gabonaféléből készül ma már örlemény, amit liszt formájában hasznosíthatunk sütéshes-főzéshez.

De nem csak a gabonafélékből készült lisztet használhatjuk fel az étkezéseink során. Rengeteg másból is készül liszt!

 

Mi az: szerv és étel neve is?  – a mandula

Szinte mindenki hallott már a mandulalisztről. Kivált képpen azok, akik kerülik a glutént. Ugyanis a mandulaliszt is egyike a manapság egyre népszerűbb gluténmentes liszteknek. Amit mindenképpen jó ha észben tartasz vele kapcsolatosan, az az, hogy a mandulaliszt kimagaslóan sok E-vitamint tartalmaz, ami, mint bizonyára Te is tudod, antioxidánsként hat a szervezetre. A Vitaminbomba az egészséges ízületekért cikkünkben, végig vettük az összes olyan vitamint, melyek hiánya előidézheti és fokozhatja az ízületi porckopást. Ezért kérlek jegyezd meg jól ezeket a vitaminokat és a legközelebbi laborvizsgálatodkor, kérd ezen vitaminok szintjének az ellenőrzését is! Persze ez csak egy baráti jótanács.

E-vitamin mellett tartalmaz még B1, B2 és B6-vitamint is. Ásványi anyag tartalma is figyelemre méltó: vasat, magnéziumot, kalciumot, káliumot, rezet, cinket, mangánt és foszfort is tartalmaz. Ez azért jó hír, mert a magnézium nem csak a kalciumnak segít erősíteni a csontozatot, de a fehérjeképzésben is szerepet vállal és persze görcsoldó hatása is van. A mandulának magas a rosttartalma és remek fehérjepotló is egyben. Alacsony glikémiás indexe miatt pedig a cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják, hiszen mérsékli a vércukorszint megemelkedését.

Mindenképpen javaslom, hogy gyakran fogyassz mandulát és próbáld ki bátran a mandulalisztet is!

 

Ínyencek kedvenc hozzávalója – a gesztenye

Amíg itthon még csak nem rég kezték el felhasználni a gesztenyéből készült lisztet, addig Olaszországban a középkorban a búzaliszt vetélytársának számított. Finom, ám annál esrősebb illata és íze miatt leginkább sütemények készítéséhez használják fel és persze csak azok, akik amúgyis szeretik a gesztenyét.

A gesztenyeliszt tápértéke kicsit eltörpül a mandulaliszthez képest, de azért ebben is található némi vas, foszfor, folsav és kálium valamint néhány B-vitamin is. Jó hír azonban, hogy sok benne az eszenciális aminosav, ami ugye nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egészséges, jól működő szervezetünk legyen. A gesztenyelisztnek is magas a rosttartalma, ezért segít helyreállítani az emésztőrendszert és a bélműködést. Ez pedig segít optimalizálni a testsúlyt is. És ezért sok fogyókúrázó szívesen használja fel palacsinták készítésénél.

 

Amiről mindenkinek az agy jut eszébe – a dió

Ha olvastad és emlékszel még az Ünnepek után jöhet a méregtelenítés című cikkünkre, akkor bizonyára nem lepődsz meg azon, hogy a diót és így a belőle készült lisztet is erősen ajánlom figyelmedbe, ha ízületi problémáktól szenvedsz. Egyfelől a dióban megtalálható az Omega-3 zsírsav, ami gyulladáscsökkentő. (Olvasd el A zsírok, a barátaid vagy az ellenségeid? cikket!) Másfelől gazdag E-vitaminban, ami antioxidáns hatása miatt, szintén gyulladást csökkent.

De ha ez még nem lenne elég számodra, akkor elárulom Neked, hogy számos fontos ásványi anyagot is tartalmaz a dió. Ilyenek a cink, foszfor, kálium, jód és kén is. Létfontosságú aminosavakkal is bővelkedik és rendkívől fehérjedús a dióliszt.

Bónusz, hogy rendszeres fogyasztásával a cukorbetegség kockázata csökkenthető. Ez pedig azért jó hír számodra, mert sajnos a cukorbetegség és az artrózis között egy elég szoros kapcsolat van. Ha nem emlékeznél arra a cikkre, amiben írtam erről, akkor kérlek kattints ide és máris olvashatod a cikket.

A diólisztet is palacsinták és sütemények készítésére szokták többnyire használni, de máshoz is nyugodtan felhasználhatod.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.