3 egyszerű porcerősítő tipp, hogy elbúcsúzz a fájdalomtól

mezítlab

Mindenkinek tudnia kellene, hogyan is erősítheti meg a porcait. Hiszen a porcerősítés révén elkerülhető, de legalábbis jelentősen lassítható az ízületi porckopás. Ami rengeteg szenvedéstől kímélhet meg minket. Azonban, ha már kialakult valakinél az artrózis, akkor neki igazán nagyon fontos tudni, hogy milyen módszerek révén nyújthat támogatást az ízületeinek.

 

1. Kérj tanácsot Csipkerózsikától

 

Meg fogsz lepődni. Én legalábbis meglepődtem, amikor megtudtam, hogy az alvásnak még a porcokra is pozitív hatása van. Gondoltad volna, hogy az alvás segíti a porcok regenerálódását? Ez tulajdonképpen annak köszönhető, hogy éjjel, alvás ideje alatt jelentős mennyiségű növekedési hormont állít elő a szervezet (még azután is, hogy a növésünk megállt). Ez a hormon pedig szerepet játszik a porcok újjáépítésében is, vagyis erősíti a porcokat.

Ezért azt javaslom, hogy aludd ki magadat!

Bár minden embernek eltérő igénye van az alvás hosszát illetően, azért én a napi 8 órát javasolnám. És, bár tudom, hogy amennyiben még dolgozol, úgy ez nem minden esetben oldható meg, főleg nem úgy, hogy még éjfél előtt túl legyél az első alvás cikluson. Azonban egyes kutatások szerint, az emberek többségénél ez lenne az ideális.

 

2. Nézz a pohár fenekére

 

Hitted volna, hogy a rendszeres és megfelelő mennyiségű vízfogyasztás még az porcok egészségéhez is hozzájárulhat?

Pedig így van! Rendkívül fontos, hogy hidratáld magad! Ezzel is hozzájárulsz a porcerősítéséhez.

Azt bizonyára Te magad is tudod, hogy az alkohol, a kávé és az üdítőitalok fogyasztása valójában nem hidratálja a testedet. Az alkohol és a kávé is vízhajtóként működik, és valójában elszívja a vizet és kihajtja azt belőled. Az üdítőitalok pedig a cukor és egyéb színezőanyagok miatt szintén nem jelentenek jó megoldást.

Ezért ajánlatos ezen italok fogyasztásának a kerülése, és a tiszta víz fogyasztása.

Az emberi szervezet 60-80%-ban vízből tevődik össze, ami az idő előrehaladtával csökken. A sejtek vízmegkötő képessége ugyanis romlani kezd. Ez azt is jelenti, hogy az ízületeket és a porcokat alkotó sejtek vízmegkötő képessége is romlik az évek során.

Tehát mindenképpen javasolt gondoskodni a vízpótlásról!

Arról nem is beszélve, hogy a szervezetünkben található víz egy része szintetizálást követően az ízületek közti folyadékká (szinoviális folyadék) alakul. Ez pedig, mint azt talán már tudod is, a porcok természetese kenőanyaga. Ez látja el őket értékes tápanyaggal.

Vagyis alaposan gondold meg legközelebb, hogy, amikor szomjas vagy, akkor mit iszol?

Ha pedig bővebben is szeretnél olvasni arról, hogy hogyan is segíthet Neked a víz felvenni a harcot az ízületi porckopással, akkor, kérlek, olvasd el az Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken cikksorozatunk első részét.

gyomberes-uborkas-citromos-viz

3. Dobd le a cipőt a lábadról

 

Ez megint egy olyan roppant egyszerű tipp, ami pont azért nem is fordulna meg sokunk fejében, mert annyira szimpla, hogy az már hihetetlen!

Járj mezítláb!

Kutatások szerint azzal, hogy mezítláb járunk ”természetes” masszázsban részesítjük a talpunkat, ami tulajdonképpen kihat az egész szervezetünkre. Természetesen ez azt jelenti, hogy az ízületeinkre és a porcainkra is jó hatással van. Konkrétan porcerősítő tevékenységnek minősül a mezítlábas járkálás!

Hallottál már a reflexológiáról? E szerint, a talpunkon minden pont megfelel valamelyik belső szervnek vagy a test valamelyik részének. Ezért a reflexológusok csak a talp masszírozásával foglalkoznak. És így befolyásolják a szervezetünk többi részét.

Bár a mezítláb járás nem kezeli célirányosan a különböző egészségügyi panaszainkat, azonban abban mindketten egyetértünk gondolom, hogy lényegesen pénztárca barátibb megoldás, mint rendszeresen reflexológushoz járni. Olyan praktika ráadásul, amit naponta alkalmazni tudsz az otthonodban.

Azonban, ha tovább szeretnénk növelni a mezítláb járás ízületeinkre és a porcokra gyakorolt pozitív hatását, akkor érdemes nem csak lakáson belül levetni a cipőt és papucsot, hanem kint, a szabadban is!

Ha a természetben (mondjuk a kertedben) mezítláb jársz, akkor több inger éri a talpadon az akupresszúrás pontokat (a reflexológusók ezen pontok nyomásával kezelik a különböző problémákat). Ez pedig azért van, mert feltételezhető módon a természetes talaj nem egyenletesen sima, és a keménysége sem egyezik meg mindenhol. Ellenben ugye a lakás padlójáéval.

Egy másik jótékony hatása a természetben való mezítlábas járásnak, hogy éppen azért, mert nem tökéletesen egyenes felületen jársz, sokkal jobban kell figyelned a lépéseidre. Ez pedig javítja a testtartásodat és mozgásodat. Ami így akarva-akaratlan is erősíteni fogja az ínakat, ízületeket és persze a porcokat is!

 

Vigyázat!

 

Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy bár a fent említett 3 tipp valóban kiváló hétköznapi megoldás a porcerősítésre. És erősen javaslom, hogy figyelj oda a hidratálásra, az elégséges és minőségi alvásra, valamint arra, hogy ledobd a lábadról a cipőt, amint teheted, azonban ezek a tippek csak hosszútávon hoznak eredményt.

Ezért egyfelől rendkívül fontos az, hogy kitartóan és rendszeresen gyakorold őket. Másfelől pedig, ha azonnali eredményt szeretnél, akkor mindenképpen érdemes étrend kiegészítővel is támogatnod a porcokat. Erre lehet egy jó választás az Artroflex Plus táplálék kiegészítő.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.