Ízületbarát Húsvét? Nem vicc, tényleg van ilyen!

Így néz ki az ízületbarát Húsvét!

Hurrá, mindjárt itt a Húsvét! Nálatok is tele lesz az asztal mindenféle finomsággal? Húsvéti sonkával, fonott kaláccsal, tojással és ínycsiklandóan finom süteményekkel? A Húsvét étkezés tekintetében kicsit olyan, mint egy második Karácsony. Na jó, a Karácsonyt talán nem lehet túllépni a lakmározásban. De akárhogyan is nézzük, azzal biztosan Te is egyetértesz, hogy Húsvétkor is jókat szoktunk enni. Azonban sajnos ezt a fájó ízületeink nem mindig hálálják meg annyira. Nem csoda, hiszen a szokásosnál ilyenkor jóval többet eszünk, ráadásul nem a leginkább ízületbarátnak mondható ételekből: a sok zsíros hús és édesség jelentősen súlyosbíthatja az ízületi fájdalmaidat! Sőt, akár az eddig kordában tartott ízületeid is begyulladhatnak tőle! De ne aggódj, a Húsvétot is „megúszhatod” ízületi fájdalmaktól mentesen! Mindezt ráadásul úgy, hogy nem kell semmiről sem lemondanod, csupán egy kis módosításra és odafigyelésre lesz szükséged!

 

A húsvéti lakoma lehet ízületbarát is!

 

Cikkemben most segítek Neked abban, hogy hogyan teheted ízületbaráttá a Húsvéti Ünnepeket!

Varázsolj minél színesebb húsvéti asztalt az ízületeid érdekében!

A színes asztal alatt most ne azt értsd, hogy tegyél fel egy vidám húsvéti terítőt és minden legyen tele szivárványszínekben pompázó hímestojásokkal. Persze ez is fontos! Én azonban a színes asztal alatt azt értem, hogy legyen minél több zöldség és gyümölcs a húsvéti asztalon!

A zöldségekkel tudod helyettesíteni a köretek (például a kenyér) egy részét. A gyümölcsökkel pedig akár az édességet is kiválthatod (legalábbis kevesebbet fogsz enni belőle), hiszen egy édesebb almával vagy banánnal is tudod csillapítani az édesség utáni vágyadat. Ezzel már rengeteget teszel az ízületeid érdekében!

 

Húsvéti ünnepi reggeli

 

De milyen zöldségeket és gyümölcsöket találsz tavasszal?

 

Így a tavasz közepére már szerencsére számos zöldség terem, amelyek igazán jót tesznek az ízületeidnek!

Legjobb idényjellegű zöldségeket választanod a Húsvéti asztalra, ugyanis azokban található a legtöbb vitamin!

Ilyen tavaszi zöldségek például:

  • hónapos retek
  • medvehagyma
  • újhagyma
  • spenót
  • spárga
  • karalábé
  • snidling
  • petrezselyem
  • sárgarépa
  • zöldborsó
  • zöldbab
  • rukkola
  • endívia

Spenótos csirke saláta.

 

A gyümölcsök sajnos még nem igazán teremnek Húsvétkor, bár némely piacon már fel lehet fedezni az epret és a cseresznyét. Alma és banán pedig szinte egész évben elérhető!

Azonban a mai modern gyorsfagyasztásnak köszönhetően rengeteg mélyhűtött gyümölccsel (például megggyel és különböző bogyós gyümölcsökkel) is találkozhatsz a boltok polcain. Ezeknek hatalmas előnyük az, hogy gyorsfagyasztással tartósítják őket, így nincsen bennük sem hozzáadott cukor, sem pedig tartósítószer. Ráadásul nem csökken a vitamin és ásványi anyag tartalmuk sem, mert a fagyasztás során olyan pici jégkristályok keletkeznek bennük, amelyek nem roncsolják szét az őket alkotó sejteket! Tehát bátran fogyaszthatod ezeket a gyümölcsöket is az ízületeid érdekében!

Azonban nem feltétlen csak a lédús gyümölcsökre kell gondolnod! Ugyanis az olajos magvak is a gyümölcsök körébe tartoznak, amelyek egész évben megvásárolhatóak. Ráadásul igen finom nassolni valók lehetnek így a Húsvéti Ünnepekre! Azonban arra figyelj, hogy ezekből lehetőleg a sótlan, natúr változatot válaszd, szemben a sós és pörkölt magvakkal.

Olajos magvak közé tartozik például a

  • dió,
  • mandula,
  • mogyoró,
  • tökmag,
  • pisztácia,
  • kesudió,
  • és a pekándió.

Ízületbarát olajos magvak.

 

Hogyan segítenek a zöldségek és a gyümölcsök az ízületeid egészségében?

 

  1. Folyadéktartalmukkal

A korunk előrehaladtával sajnos a testünkben fokozatosan csökken a folyadék, így a porcainkban is egyre kevesebb lesz belőle. Ez azért probléma, mert az alapvetően ruganyos porcaink egyre merevebbé válnak, emiatt pedig sokkal könnyebben elkopnak. A porckopás pedig súlyos ízületi problémákat okozhat, akár ízületi gyulladást is, ami akadályozhatja a mindennapi mozgást.

A napi minimum 2 liter folyadék fogyasztása mellett jól kiegészítheted a folyadékpótlást lédús zöldségekkel és gyümölcsökkel is!

 

  1. Vitamin – és antioxidáns-tartalmukkal

Azzal bizonyára Te is tisztában vagy, hogy a zöldségek és gyümölcsök rengeteg vitamint és természetes színanyagot tartalmaznak, mint például a C-vitamin. Ezek nem csak, hogy az immunrendszeredet erősítik, hanem segítik az ízületeidet a regenerálódásban is. Ráadásul antioxidáns tulajdonságuknak köszönhetően csökkentik az ízületi gyulladást!

 

  1. Ásványi anyagokkal és jó zsírokkal

Ugyan az olajos magvak nem a folyadékpótlást fogják segíteni az ízületeid szempontjából, de tele vannak értékes tápanyagokkal. Rengeteg jó növényi zsiradék és E-vitamin található bennük, amelyek jelentősen képesek csökkenteni az ízületeidben lévő gyulladás.

Az olajos magvak ásványi anyagokban is gazdagok. Többek között megtalálható bennük a kalcium, amely fontos szerepet tölt be a porcok felépítésében.

 

Válaszd a zsírszegény húsokat!

 

A zsíros húsrészek bizony nagyon nem tesznek jót az ízületeidnek! Ugyanis a bennük található telített zsírok fokozzák az ízületi gyulladás kialakulását!

A húsvéti sonkát ezért inkább soványabb húsból készítsd el, vagy a zsírosabb részeket az előkészítés során távolítsd el róla!

 

Készíts egészséges édességet!

 

Próbálj meg idén olyan húsvéti édességeket varázsolni az asztalra, amelyeknek magas a gyümölcstartalmuk! Például almás vagy meggyes pitét! Hiszen, ha sok gyümölcsöt teszel a süteménybe, akkor jóval kevesebb cukrot fog igényelni. Ez pedig fontos, mert a sok cukor az egyik legnagyobb ellensége az ízületeidnek! A cukrot helyettesítheted valamilyen édesítőszerrel (például eritrittel vagy nyírfacukorral), a hagyományos fehér lisztet pedig cseréld le például zabpehelylisztre!

 

Így válassz tojást!

 

Húsvétkor nem csak a hímes tojásból van sok, hanem bizony a főtt tojásból is, ami az egész ünnep alatt megtalálható az asztalunkon. Ahhoz, hogy az ízületeid számára ez a sok tojásfogyasztás a legkedvezőbb legyen, érdemes az „Omega 3” felirattal ellátott tojásokat választanod. Ezek ugyanis olyan tyúkoktól származnak, akiket magas Omega 3 tartalmú magvakkal (mint például a lenmag) etetnek. Emiatt a tojásukban is nagyobb arányban megtalálható az Omega 3 zsírsav, amely pedig képes csökkenteni a szervezetedben lévő gyulladást, így az ízületi gyulladást is jelentősen mérsékli. Persze ennek ellenére, mint mindent, a tojást se vidd túlzásba!

 

Húsvéti piros tojás

 

Egyél többször keveset!

A hirtelen, egyszerre történő hatalmas lakmározások rendkívül károsan hatnak az egész szervezetedre, így pedig az ízületeidre is. Emiatt törekedj arra, hogy inkább többször, de keveset csipegess a húsvéti ételekből!

 

Mozogj!

 

Húsvétkor nem csak az étkezés, hanem a mozgás örömét is érdemes élvezni! Ráadásul az ízületeid is meg fogják hálálni, ha megmozgatod őket.

Ha van kerted, akkor ott, ha pedig nincsen, akkor a szobában végezz rendszeresen valamilyen mozgásformát (például tornázás vagy szobabiciklizés)! Ugyanis a mozgás fantasztikus hatással van az ízületeidre nézve! Arról, hogy miért is olyan jó a sportolás az ízületeid szempontjából, egy korábbi cikkemben olvashatsz.

 

Támogasd meg a Húsvéti lakomát porcerősítővel!

 

Akárhogyan is nézzük, a Húsvéti lakomázást teljesen ízületbaráttá nem lehet tenni. Vagyis lehetne, de ki az, aki nem szeretne minden finomságot végig kóstolni? Ez párszor egy évben természetesen bele is fér, ha a fenti tippekből párat igyekszel betartani. Azonban ahhoz, hogy semmiképpen se okozzon ízületi fájdalmakat számodra a Húsvét, érdemes az ünnepi menüt jó minőségű porcerősítővel is kiegészítened!

Kellemes és fájdalmaktól mentes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Tanulmány a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.