Ügyfélszolgálat: 06-70-703-8358 vagy 06-80-296-881 Meg Akarok Gyógyulni

Tudod ezt az artrózisról?

hatfajos-ferfi

Lehet, hogy jártál már szakorvosnál az ízületi panaszaid kapcsán. És lehet, hogy olvastál már ezt-azt ízületi porckopásról. De vajon valóban tudsz már mindent erről a csúnya népbetegségről?

Valószínűleg nem. De ez nem a Te hibád!

Igazság szerint még az orvosoknak is kihívást tud jelenteni az, hogy elsőre felállítsanak egy pontos diagnózist. Ez pedig egész egyszerűen azért van, mert közel 150 féle ízületi problémát tartanak számon az orvostudományban. Ezen ízületi panaszok között pedig nagyon sok átfedés van. Rengeteg ízületi betegségnek vannak hasonló tünetei, és ezért a kezdeti státuszban igen nehéz egyértelműen eldönteni, hogy egész pontosan melyik ízületi problémával küzd a beteg.

 

Gyulladásos vagy kopásos?

 

Az ízületi betegségeket két nagy csoportra lehet osztani attól függően, hogy miből eredeztethető probléma: kopásos (más néven degeneratív ízületi betegség) és gyulladásos.  A gyulladásos ízületi panaszok közé tartozik a reumathoid artritisz, míg a kopásos csoportba sorolható az artrózis.

Azonban bizonyára már Te magad is észrevetted, hogy az ízületi gyulladás és a kopás gyakran kéz a kézben jár egymással. Ez is nehezíti az orvosok, és a mi dolgunkat is, amikor felállítanánk egy diagnózist. Pedig nagyon fontos, hogy mihamarabb megállapítsuk, mi okozza az ízületi problémát, hiszen attól függően, hogy mi idézte elő a panaszt, más kezelési tervet kell alkalmazni.

Tovább bonyolíthatja a helyzetet az, ha nem egy, hanem többféle ízületi problémával küzdesz egyszerre. Ilyenkor kombinált kezelés javasolt, ami mindegyik ízületi panaszt külön-külön is megcélozza, de ugyanakkor támogatja is egymást.

 

A legelterjedtebb degeneratív ízületi betegség

 

A magyar felnőttek közel 20%-át érinti az artrózisos megbetegedés. És ugyan igaz, hogy a leggyakrabban az idősebb korosztály küzd ezzel a problémával, de tévedés azt hinni, hogy a kopás és az életkor szorosan összefüggne.

Sok tényező befolyásolja, hogy valakinél kialakul-e artrózis okozta ízületi porckopás vagy sem. Az ilyen tényezők közé tartozik a genetikai felépítésünk is, amire ugye nincs kihatásunk. De van néhány olyan külső tényező is, amit kedvezően befolyásolhatunk. Ide tartozik:

  1. A testsúlyunk (már 5 kg súlyfelesleg is 36%-kal növeli a térdízületi porckopás kialakulását).

Ha kétségbe vonnád, hogy a testsúlyunk is hozzájárulhat a porckopáshoz, akkor kérlek, képzeld el a következőt: Egy új polcot szépen lassan megraksz könyvekkel. Napról napra egyre több könyvet teszel rá, amíg a polc alja kicsit meghajlik a könyvek alatt, majd egy újabb könyv hozzáadásával leszakad. Miért? Mert több súly volt rajta, mint amennyire tervezték. Pont ez játszódik le bennünk is. Nem mindegy, hogy egy 160 cm magas ember 60-70 kg vagy 70-80 kg, esetleg 80+ kiló. Gondolj bele abba, hogy ha egy közel 10 kilós hátizsákkal kell sétálnod fél órát, az is hogy megterheli az ízületeidet. Most képzeld el, hogy az a plusz 10 kiló súly mindig terheli az ízületeidet, ha súlyfeleslegként rajtad van.

Ugye így már Te is érted, hogy miért kell odafigyelni a testsúlyra, főleg ha már jelentkeznek az ízületi problémák első jelei.

 

  1. Az étkezési szokásaink is befolyásolják a porckopás kialakulását.

A túlzott cukor fogyasztás (Ma már bizonyított, hogy a cukor függőséget okoz, és olyan hatása van ránk, mint a drogoknak. Ám ez még sincs betiltva vagy korlátozva a fogyasztása.), a vitaminhiányos étkezés, és még akár a glutén fogyasztása is hozzájárulhat az artrózis kialakulásához. De ezekről már több cikkben is írtunk, amiket azonnal újra olvashatsz, ha a címére kattintasz (Kérsz egy kis reggeli mérget?; Tudtad, hogy a glutén árthat az ízületeidnek?; Vitaminbomba az egészséges ízületekért)

 

  1. Mozgás vs. Mozgáshiány élet is hozzájárul az ízületi porckopás megjelenéséhez.

A mozgás létfontosságú tevékenység az ízületek egészségének megőrzése szempontjából. Hiszen a porcokat nem hálózza be érrendszer, így ezek nem is a véren keresztül jutnak táplálékhoz. A porcok az ízületek közötti folyadékon (szinoviális folyadék) keresztül kapják meg a számukra szükséges tápanyagot. Ez a folyadék azonban csak akkor tudja ellátni táplálékkal a porcokat, ha mozgunk, és hagyjuk, hogy szabadon áramoljon az ízületek közti folyadék.

Tehát a mozgáshiány élet korántsem tesz jót, sőt ellenkezőleg! Vagyis, ha fájnak is az ízületeink, akkor is rendszeresen át kell őket mozgatnunk!

Viszont nem mindegy az sem, hogy milyen mozgásformát választunk, és mennyire intenzíven folytatjuk azt. Ugyanis sok sportolónál azért alakult ki kopás, mert túlzottan is igénybe vette egyik-másik ízületét. A teniszezőknél gyakori a könyökízületi porckopás, a golfozóknál a csípőízületi kopás, a harcművészeteket gyakorlóknál a térdízületi probléma, és még sorolhatnám.

Vagyis mértékkel ugyan, de rendszeresen kell mozogni!

Remélem, sikerült valami újat is mondanom Neked az artrózisról. De ha még sem, akkor kérlek, hogy tedd fel nekünk az ízületi porckopással kapcsolatos kérdéseidet 2018 október 5.-e éjfélig.

A kérdéseket összegyűjtjük, feldolgozzuk és természetesen meg is válaszoljuk!

És így biztos, hogy választ kapsz majd a számodra még tisztázatlan kérdésekre.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés