Ügyfélszolgálat: 06-70-703-8358 vagy 06-80-296-881 Meg Akarok Gyógyulni

Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken – 5. Rész

senior-training

Többször is elhangzott már, hogy milyen fontos a rendszeres mozgás, még akkor is, ha az ízületi fájdalmaid miatt amúgy legszívesebben hanyagolnád az egészet. Azonban a nem mozgás, csak tovább ront a helyzeteden.

  • Egyfelől éhezteted az ízületeidet, mert azok csak akkor jutnak tápanyaghoz, ha a mozgás révén a szinoviális folyadék (népiesebb nevén ízületi folyadék) eljuttatja a tápanyagot az ízületeidhez. Ez a folyadék ugyanis az ízületek kenőanyaga és a porcokhoz is ez szállítja a tápanyagot, minthogy azok nem rendelkeznek önálló vérellátással. 
  • Másfelől megnő az elhízás esélye. Kutatások szerint pedig már 5 kg súlyfelesleg is 36%-kal növeli a térdízületi porckopást.

Tehát a mozgás kötelező!

Éppen ezért, a cikksorozatunk végéhez érve, megosztok Veled három olyan gyakorlatot, amit mindenféle különleges eszköz nélkül is teljes biztonsággal tudsz otthon végezni. Ezek a gyakorlatok mind hozzájárulnak az egészséges ízületek megőrzéséhez és/vagy visszanyeréséhez.

szeken-ulve

1. A kellemest a hasznossal avagy a TV előtt ülve

 

A következő roppant egyszerű gyakorlat kifejezetten a térdízületeid egészségének megőrzésére szolgál. A jelenlegi fizikai állapotodtól függetlenül tudod végezni. Ha eleinte nehéznek tűnik, ne add fel. Ha pedig túl könnyűnek véled, akkor is figyelj oda a helyes kivitelézésre és ne kapkodj. A lényeg, hogy lassan és pontosan végezd a gyakorlatot. De ez nem jelenti azt, hogy közben ne szórakozhatnál, ezért nyugodtan végezheted a gyakorlatot TV nézés közben.

  • Ülj le egy székre, úgy hogy a térdhajlatod a szék széléhez érjen.
  • Lassan nyújtsd ki az egyik lábadat amennyire csak tudod.
  • Lassan hajlítsd be a kinyújtott lábadat 90 fokos szögbe ha tudod, ha nem, akkor amennyire sikerül.
  • Ebből a mozdulatból csinálj meg 20-at majd ismételd meg a másik lábadon.

Ez a mozdulatsorozat erősíteni fogja majd a combizmodat, segít megelőzni a ízületek elcsúszását és alapvetően hozzájárul a könnyebb mozgáshoz a mindennapok folyamán.

fekvo-trening

2. Az ágyban nem csak aludni lehet

 

Ha a földre nem tudnál lefeküdni, akkor nyugodtan használd ki az ágyad adta lehetőséget ehhez a gyakorlathoz. Elvégre nem mondta senki, hogy az ágyat ne lehetne felhasználni gyógytornára.

  • Feküdj a hátadra az ágyadon vagy a földön
  • Hajlítsd be a térdeidet, úgy hogy a talpad teljesen érje a földet/ágyat
  • Nyújtsd ki az egyik lábadat,
  • Emeld fel ezt a lábadat az ágyról kb 45 fokos szögbe (ha addig nem megy, akkor amennyire tudod), figyelj arra hogy az összes lábizmodat használd egészen a combodig
  • Számolj el ötig majd lassan enged vissza le a lábadat.
  • Háromszor tizenöt emelést végez mindegyik lábaddal felváltva.

A gyakorlat során ügyelj arra, hogy csak a lábadat emeld el az ágytól. A csípőd és a felső tested lapuljon bele az ágyba.

Ez a gyakorlat mind a csípőízületre, mind pedig a térdízületekre kíváló.

sarokemeles

3. Fenék veregetés

 

Nem kell megilyedj ez nem azt jelenti, hogy valaki jól el fog fenekelni, mert rossz fát tettél a tűzre. Ha minden jól megy, akkor saját magadat fogod elfenekelni a rendszeres gyakorlásnak köszönhetően.

  • Állj a fallal szembe vagy tegyél magad elé egy stabil széket, hogy legyen mihez támaszkodnod az egyensúlyod megőrzése érdekében.
  • Húzd ki magad és néz előre, majd az egyik lábadat emeld fel és hajlítsd be hátrafelé, úgy hogy közelítsen a fenekedhez. Ha nem ér a fenekedhez ne keseredj el, mert nem azon van lényeg, hanem a mozdulatsoron.
  • Ügyelj arra, hogy közben ne veszítsd el az egyensúlyodat és ne is dülöngéljen a tested előre-hátra.
  • Háromszor husz hajlítást ajánlott elvégezni váltott lábbal.

Ez a gyakorlat megint csak a térdízületeknek segít első sorban, de a csípőízületnek is jó tesz.

 

Lassú víz partot mos

 

 

A gyakorlatok végzése során ne aggódj, ha elsőre nem sikerülnek, vagy ha kevesebbet tudsz teljesíteni belőlük, mint amennyi javasolt. Ha nem adod fel a kezdeti nehézségek miatt, akkor előbb-utóbb eljutsz arra a szintre, amikor ezek a gyakorlatok már gyerekjátéknak számítanak.

Nem a mennyiség, hanem a minőség számít a gyakorlatok elvégzése folyamán. Ugyanis sokkal jobbat teszel az ízületeidnek azzal, ha kevesebbet végzel el a gyakorlatokból, de azokat pontosan, mintha mindet elvégeznéd, de helytelenül. Sőt a helytelen mozdulatokkal még árthatsz is magadnak.

Ezért, ha úgy gondolod, hogy pontosabban tudod őket elvégezni, ha látod is és nem csak elképzeled a leírtak alapján, akkor figyelmedbe ajánlanám a DVD-nket. (Az ügyfélszolgálatunkon tudsz érdeklődni felőle, ha érdekel.)

A másik kulcsfontosságú szempont, amit figyelemben kell tartanod a gyakorlatok során, hogy olyan lassan végezd őket, amilyen lassan csak tudod. Ez néha nagyobb kihívás, mint gyorsan letudni a gyakorlatokat. Azonban a lassú mozdulatok miatt az ízületi porcok nem roncsolódnak tovább, minimálisra csökkented a sérülésnek az esélyét, sőt jóval több tápanyaghoz jutnak az ízületeid és ez megőrzi a porcokat.

Remélem a cikksorozat révén tanultak mind beépülnek a mindennapjaidba és valóban jó szokásaiddá alakulnak. Hidd el az ízületied is és az egész szervezeted meg fogja hálálni ezt.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés