A túlsúly tönkretesz? Avagy gondolatok Norbi videója kapcsán

A túlsúly tönkretesz?

Az elmúlt napokban szinte a csapból is Norbi folyik. Ezért szinte biztos vagyok benne, hogy Te is olvastál/láttál már véleményeket Norbi videója kapcsán. Arra gondolok, amelyikben arról beszél, hogyan ”cseszik el a nők a házasságokat az elhízásukkal”. Neked mi a véleményed Norbi álláspontjáról? Szerinted a túlsúly tönkretesz?

 

A házasságodat nem, de az ízületeidet tönkreteszi a túlsúly

 

Igazság szerint nem értem, hogy miért volt szükség kereszttűz alá venni a túlsúlyos anyukákat. Az elhízás ugyanis mindenkit érinthet, kortól, nemtől és élethelyzettől függetlenül.

Azonban nem az én tisztségem ítélkezni Norbi felett. És szeretném azt hinni, hogy a jószándék vezérelte. Csupán rossz megközelítést és kifejezéseket használt.

Ugyanis abban egyet kell értenem Norbival, hogy a túlsúly tönkreteheti az életedet! Ám itt most nem házasságokra gondolok, mert ahogy egy barátnőm is reagált Norbi videója kapcsán: ”Én már akkor se voltam sovány, amikor elvett a férjem! Nemhogy a 2 gyerek után! És mégis szeret.” Azaz kétlem, hogy a válások vagy a boldogtalan házasságok szoros összefüggésben állnának a testsúllyal.

Amire én gondolok az az ízületeid egészsége! Hiszen ma már kutatási eredmények támasztják alá azt a korábbi feltételezést, miszerint már akár 5 kg súlyfelesleg is közel 36%-kal növeli a térdízületi porckopás kialakulásának esélyét!

Képzeld csak el, amint az egyik polcodat otthon egyre több mindennel pakolod meg. Egy darabig nincs is semmi gond, a polc erős, és bírja a terhelést. Aztán ahogy egyre több minden kerül rá, egyszer csak meghajlik a polc a súly alatt, míg végül leszakad. Na valami ilyesmi játszódik le a testünkben is az ízületeinket és a porcokat illetően. A felszedett, ám le nem adott kilók többletterhet rónak az ízületeinkre. Kifejezetten a nagy terhelésnek kitett ízületek esetében igaz ez. (Csípőízület-amikor ülsz minden teher itt összpontosul. Térdízületek és a bokaízületek- pl.: állás, járás közben el kell bírják a teljes testsúlyunkat).

És hát lássuk be, az ízületi porckopás előbb-utóbb kihat az életminőségünkre:

  1. ahogy egyre merevebbekké válnak az ízületeink (nehézséget jelenti megfogni a kávéscsészét reggelente és a befőttesüvegek kibontása sem egy leányálom)
  2. egyre kevesebbet bírunk mozogni és azt is nehezen (a sarki közérdig is kihívás eljutni bevásárolni)
  3. egyre gyakoribbak és kínzóbbak az ízületi fájdalmaink (már szinte kaparod a falat néha a fájdalmaidtól és számlálod a perceket, hogy mikor kezd el már végre hatni a fájdalomcsillapító, amit bevettél)

 

Vagyis, ha abból indulunk ki, hogy a súlyfelesleg hozzájárul az artrózis kialakulásához, és felgyorsítja annak lefolyását, akkor igen, mondhatjuk, hogy a túlsúly tönkretesz.

 

Tégy az ízületeid egészségéért és küzd le így a túlsúlyt!

 

Az egészségtelen étkezés negatívan hat az ízületekre!

 

1. A helyes táplálkozás a túlsúly ellensége és az ízületek védelmezője!

 

Ha rendszeres olvasónk vagy, akkor tisztában vagy vele, hogy többször is felhívtuk már a figyelmet arra, hogy az ízületeink egészségének érdekében erősen javasolt optimalizálni a testsúlyunkat. Ám sosem támogattuk az aszkétikus extrém fogyókúrákat. Anélkül is meg lehet szabadulni néhány fölösleges kilótól, hogy közben sanyargatod a szervezetedet.

Az éheztetés helyett inkább alakíts ki egy olyan egészséges és kiegyensúlyozott étkezési szokást, amit szívesen követsz a jövőben is (nem csak 1 hónapig). Ha hiszed, ha nem, pusztán a helyes táplálkozással is rengeteg fölösleges kilótól meg lehet szabadulni!

Tudod, korábban a munka mellett igen nagy könnyebbséget jelentett a számomra a gyorsétkezdék léte. Fel is szaladt rám jó pár kiló, amit kezdtem megérezni az ízületeimen is. Így cselekednem kellett! Azóta ismét házi koszton vagyok. A korábban felszaladt kilók egy része pedig úgy ment le, hogy közben két szalmaszálat sem tettem keresztbe. És persze a térdízületeim sem fájnak azóta úgy!

Persze, azért tisztázzuk, hogy nem sültkrumplira, fánkra és a többi ilyen nem túl egészsége (bár finom) ételre gondolok most a házi koszton belül. Már csak azért sem, mert az ilyen sült ételek az ízületek ellenségei. Hozzájárulnak ugyanis az ízületi gyulladás fellángolásához!

Tehát a helyes táplálkozással két oldalról is támogathatod az ízületeid egészségét! Egyfelől a természetes és kellemes fogyás révén leveszed a többletterhet az ízületeidről és a porcokról, másrészt megakadályozod az ízületi gyulladás kialakulását is!

Javaslat: A kiegyensúlyozott és helyes táplálkozás kialakításához érdemes lehet segítséget kérned táplálkozási szakértőtől.

 

2. A víz fogyaszt és védi az ízületeket

 

Veled előfordult már, hogy bár szomjas voltál, ahelyett, hogy vizet ittál volna ettél? Velem igen. Azonban miután tudatosult bennem ez a probléma, kijavítottam. És azzal, hogy több vizet iszok, mint korábban, már a kilók sem szaladnak úgy fel rám és az ízületeim is fellélegeztek!

Ráadásul, ha a vizedbe gyömbért, citromot és/vagy uborkát teszel, akkor egyfelől gyorsabban köszönhetsz el a túlsúlytól, másrészt jót teszel az ízületeidnek is! Ugyanis ezek mindegyike gyulladáscsökkentő képességgel rendelkezik! Tehát a fogyasztásukkal támogatod és véded az ízületeidet, valamint a porcokat! Hiszen az ízületi gyulladás egyik csúnya mellékhatása mindamellett, hogy szinte lángokba borít, hogy tovább roncsolja az ízületeket.

Mindenképpen megéri, több vizet inni, már csak azért is, mert a testünk közel 80%-a víz. Vagyis az ízületeink közel 80%-a is vízből áll.

 

Az ízületek egészségének szempontjából kötelező!

 

3. Mozogj az ízületeid egészségéért

 

Azt hiszem vitathatatlan, hogy a mozgás kellemes mellékhatásaként lekerül az emberről pár fölösleges kiló. És azzal, hogy túlsúly alól szabadítjuk fel az ízületeinket, máris sokat tettünk annak érdekében, hogy késleltessük az artrózis kialakulását és/vagy lefolyását.

Azonban a mozgásnak van még egy másik remek ”mellékhatása” az ízületek szempontjából! Még pedig az, hogy a mozgás révén ”beolajozzuk” az ízületeinket!

Talán olvastál/hallottál már a szinoviális folyadékról, ami tulajdonképpen ízületek közötti folyadék. Ez felel azért, hogy a porcok hozzájussanak a számukra értékes tápanyagokhoz. (Tudod, a porcokat nem hálózzák be vérerek, így ők nem is a vérből jutnak táplálékhoz.)

A szinoviális folyadékról fontos tudni, hogy csak akkor tudja ellátni a feladatát, ha átmozgatjuk az ízületeinket. Ekkor ugyanis a szervezet beindítja a szinoviális folyadék termelést, és mozgásba is hozza azt. Így képes eljutni mindenhova, ahol porc van. Ezért is szoktuk azt mondani, hogy a szinoviális folyadék a testünk természetes kenőanyaga. (Feltűnt már, hogy reggelente mihelyt ”bejáratod” a merev végtagjaidat, máris ellazulnak, és könnyebb a mozgás. Ez azért van, mert a kis átmozgatás/átdörzsölés révén megmozgattad a szinovális folyadékot, és ”beolajoztad” általa az ízületeidet.)

Mindezt figyelembe véve pedig azt kell, hogy mondjam, hogy a rendszeres ám ugyanakkor kíméletes mozgást kötelező! Még akkor is, ha az kisebb-nagyobb fájdalommal jár az elején.

 

Végszóként az ízületeid érdekében

 

Láthatod, hogy az ízületek és a porcok egészségének érdekében ideális lenne megőrizni és/vagy elérni egy optimális testsúlyt. Azonban tisztában vagyok azzal, hogy ez nem olyan könnyű. Hiszen, ha már kialakult az ízületi porckopás, akkor az ízületi fájdalmak miatt semmi kedve az embernek többet mozogni az abszolút szükségesnél. Azonban ettől tovább hízunk, ami még több plusz terhet jelent az ízületeinkre nézve, és így tovább is romlanak. Persze az is tény, hogy az artrózis kialakulásának hátterében nem csak a túlsúly állhat. Így vannak igen sovány emberek is, akik szintén szenvednek ízületi porckopástól.

Nos, bármi is legyen az artrózis kialakulásának gyökere, mindenképpen javasolt minőségi porcerősítő készítmény szedése 50 felett. Sőt, lényegében már akár 25 éves kor felett is szedni kellene ilyen étrend kiegészítőt megelőzés céljából. (A bajt megelőzni mindig könnyebb, mint kezelni.) Ennek oka pedig az, hogy átlagosan 25 felett lelassul és csökken a szervezetünk természetes kollagéntermelése. (A porcok egyik alapköve a kollagén.) Illetve romlik a minősége is annak a kollagénnek, amit 25 felett állítunk elő. (Erről részletesebben írtunk már egy korábbi cikkben, amit ide kattintva olvashatsz.) Éppen ezért érdemes az ízületi porckopás megelőzésének és kezelésének céljából is olyan porcerősítőt szedni, aminek a II-es típusú kollagén peptid tartalma (ez kifejezett a porcokban hasznosul) rendkívül magas. Erre lehet jó választás az Artroflex Plus!

A cikket olvasva neked mi a véleményed? A túlsúly tönkretesz? Mármint van akkora negatív hatása az életedre (ha egyáltalán van rajtad súlyfelesleg) és az ízületeid egészségére, hogy azt mond érdemes lenne leadni 5 kg-ot, hogy kevésbé fájjanak a térdízületeid?

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.