Testtartásjavítás az ízületi fájdalmak enyhítésére

Testtartásjavítás az ízületi fájdalmak enyhítésére

 

Te is emlékszel még arra, amikor kiskorodban mindig rád szólt anyukád, hogy húzd ki magad, mert olyan vagy, mint egy két lábon járó teknősbéka, aki éppen keres valamit a földön? Gyermekkorunkban persze még nem értettük, hogy ez miért baj, ahogyan azt sem, hogy jó-e egy teknősbékára hasonlítani, vagy sem. Valószínűleg ezt akkor inkább mókásnak találtuk, mintsem rossznak. Pedig mint utólag mindig rájön az ember, édesanyánknak megint csak igaza volt! A helyes testtartás ugyanis az egészségünk – kiemelten az ízületeink - szempontjából roppant fontos, akár csak az egészséges táplálkozás vagy a rendszeres testmozgás!

A helytelen testtartás ugyanis nagyon hamar tönkreteheti az ízületeidet. Ha pedig már alapvetően vannak ízületi panaszaid, akkor súlyosbíthat rajtuk! Éppen ezért az ízületeid egészsége érdekében szükség van arra, hogy kijavítsuk a testtartásodat!

 

De mi is az a rossz testtartás?

 

Ahhoz, hogy a testtartásodon javítani tudjunk, először is szükségünk van arra, hogy megnézzük, mi is számít helytelen testtartásnak. Ezt megvizsgáljuk álló, majd ülő helyzetben is.

Rossz a testtartásod állva, ha

  • előre döntöd a fejed,
  • előre nyújtod a nyakad,
  • előre vannak esve a vállaid,
  • be van esve a mellkasod,
  • görbe a hátad,
  • bedől a hátad alsó szakasza
  • vagy a medencéd és a combcsontod előre mozdul, a felső test pedig hátra billen.

A gerinced szempontjából ugyan a helytelen álló helyzet is káros, de messze az ülés számít a legrosszabb testtartásnak. Ez kicsit ijesztőnek tűnhet, ha belegondolsz, hogy mennyit vagy ebben a helyzetben egy nap!

Te is a nap nagy részében ülsz a televízió vagy a számítógép előtt? Vagy éppen a fotelben egy újsággal vagy egy jó könyvvel a kezedben? Ha igen, akkor Te is láthatod, hogy milyen fontos, hogy elkerüld ülés közben a rossz testtartást!

Rossz a testtartásod ülve, ha

  • a nyakadat behúzod a vállaid közé,
  • görnyedt a hátad,
  • a fejed előre van billenve,
  • a csuklód sokszor hátra hajlik az egér használata miatt,
  • a talpaidat nem teszed le a földre
  • vagy ferdén ülsz az asztalnál valamelyik irányba elfordulva

 

Melyek azok a tényezők, amelyek szintén rombolják a testtartásodat és az ízületeidet?

 

A mai elkényelmesedett világban még több olyan tényező van, amelyek rontják a helyes testtartást, így pedig károsan hatnak az ízületeidre. Ezeket igyekezz minél inkább lecsökkenteni!

Ilyen tényezőnek számít

  • a féloldalasan végzett mozgásforma (például nehezebb válltáska cipelése),
  • rendszeresen, ugyanolyan testtartásban végzett tevékenység (számítógépes egér fogása az egyik kézzel),
  • a sok stressz,
  • fájó sérülések,
  • ízületi betegségek,
  • gyulladás (például ízületi gyulladás),
  • a lúdtalp,
  • a gerincferdülés
  • vagy a csontritkulás.

Természetesen ezeknek egy részével Te otthon nem tudsz mit kezdeni, de fontos, hogy ne hanyagold el az orvosi ellenőrzéseket!

Házilag pedig a testtartásod kijavításával fogunk segíteni az ízületi problémáidon!

A számítógép előtt töltött hosszú órák helytelen testtartáshoz és ízületi fájdalomhoz vezethetnek.

 

De miért van szükség a testtartásod javítására az ízületeid egészsége érdekében?

 

A helytelen testtartásnak komoly következményei lehetnek, mint például az ízületi panaszok kialakulása! Ugyanis amennyiben huzamosabb ideig helytelen testtartással éled a mindennapjaidat, az izmaid között aszimmetria lép fel, emiatt pedig fokozottan terheled az egyes ízületeidet. Ilyen aszimmetria lép fel például, ha rendszeresen nehéz oldaltáskát hordsz, mert enyhén az egyik irányba dőlsz, és néhány hónap alatt alkalmazkodik a tested ehhez az egyoldali terheléshez. Ez pedig azt jelenti, hogy az egyik oldalad ízületei sokkal fokozottabban lesznek terhelve és ott jóval hamarabb elkopnak az ízületi porcok!

De mondhattam volna példának az egér használatát vagy görnyedt testtartást is. Görnyedt testtartásban ugyanis az egész gerinced egyensúlyi helyzete felborul: az egyes izmokra, ízületi felszínekre és tokokra, az ízületeket körülvevő szalagokra és a csigolyaközti porckorongokra az ideálisnál nagyobb terhelés jut, ahol szintén hamarabb elkopnak a porcok!

 

Mi számít akkor helyes testtartásnak?

 

Most, hogy már tudod, mi számít helytelen testtartásnak, és az milyen következményekkel járhat, itt az ideje, hogy megismerkedjünk a helyes testtartással, amelynek elsajátítása javítani fogja az ízületeid állapotát!

Helyes a testtartásod álló helyzetben, ha

  • a fejed és a gerinced függőlegest alkotnak,
  • az állad párhuzamos a padlóval (tehát nem a telefont vagy a földet nézed leszegett fejjel),
  • a vállaid vízszintesek,
  • a térdeid előre néznek,
  • a gerinced természetes S görbületet alkot (ekkor oszlik el a legkíméletesebben a súly).

Helyes a testtartásod ülő helyzetben, ha

  • a fejed és a csípőd, az alkarod és a combod egy vonalban van,
  • a felkarod a törzsed mellett nyugszik,
  • a csípőd egy picit magasabban van, mint a térded,
  • felsőtested egyenes,
  • de a derekad enyhén ívelt a hasad felé,
  • a testtömeged majdnem fele a lábaidat terheli, amelyek természetesen lent vannak teljes talppal a földön.

 

Így javíts a testtartásodon!

 

Ne aggódj, minden rossz testtartáson javítani lehet! Kellő kitartással ugyanis újra megerősödnek a szükséges izmok és ízületek. Így egy idő után már a helyes testtartás lesz ismét az automatikus számodra (persze ezután is igényel majd némi odafigyelést).

Sétálás közben is számít a helyes testtartás, ami hosszútávon enyhíti az ízületi panaszokat.

 

Figyelj oda a helyes testtartásra a mindennapokban!

 

Tudom, hogy nagyon nehéz a már évek óta berögzült szokásokon változtatni. De hidd el, hogy az ízületeid meg fogják hálálni, ha a mindennapokban helyesen tartod magad!

A fent leírt helyes testtartást igyekezz betartani a mindennapok során:

  • Ha leülsz valakivel beszélgetni, sétálsz az utcán vagy a boltokban, emlékeztesd magad, hogy ne görnyedj előre!
  • Húzd hátra a vállaidat és próbáld jobban összezárni a lapockáidat!
  • A vállaiddal irányítsd a teljes testtartásodat: ha elfordulsz valamelyik irányba, akkor a vállaid is nyissanak arra!

 

Így ülj helyesen!

 

A helyes üléshez először is meg kell vizsgálnunk a székedet, amelyen a legtöbbet szoktál ülni.

  • Fontos, hogy a széked (vagy foteled) ne legyen túl alacsony és „süppedős”, mert ülve a térdednek alacsonyabban kell lennie, mint a csípőd, illetve a talpaidnak el kell érniük a talajt! Ha ez nincs meg, használhatsz lábtartót is!
  • A jó szék ezeken kívül támasztja a derekadat, de ezt is meg tudod oldani egy olcsóbb, székre szerelhető deréktámasz vásárlásával!
  • Ha ezek megvannak és figyelsz a helyes testtartásra, a nyakad éppen a megfelelő helyzetbe kerül, már csak a fejedet kell egyenesen tartanod! Ehhez természetesen fontos, hogy amit nézel – legyen az újság, könyv, számítógép vagy tévé – lehetőleg szemmagasságba kerüljön, hogy ne kelljen lehajtanod a fejedet! Erre jó megoldás lehet egy dönthető laptoptartó asztal beszerzése, amelyre könyvet vagy újságot is tudsz tenni.
  • A karjaidra is figyelj, hogy azok se lógjanak!

Ne rakd keresztbe a lábaidat, mert attól is elferdül a tartásod!

 

A helyes testtartás alvásnál is fontos!

 

Nézzük, hogy mi a legideálisabb alváshoz:

  • Alváshoz a legjobb egy félkemény matrac, amely támasztja a gerincedet.
  • Fontos, hogy ne legyen túl magas a párnád, mert megtöri a nyaki gerincedet!
  • A deréktájék tehermentesítésére érdemes egy összetekert plédet betenned a térdhajlatodhoz!

Ha az oldaladon fekve alszol, enyhén húzd fel a térdeidet!

 

Mozogj gyakran!

 

Itt nem feltétlenül arra kell gondolnod, hogy menj el napi kétszer úszni (persze az sem rossz!), hanem arra, hogy legalább óránként végezz valami kisebb mozgást.

Csinálj otthon például

  • fejmozgatásokat jobbra-balra, majd előre-hátra,
  • váll- és csuklókörzéseket,
  • illetve sétálj minél gyakrabban – természetesen helyes testtartásban!

Persze az otthoni kisebb mozgásokat érdemes kiegészítened sportolással is. Erre az ízületeid szempontjából az egyik legjobb választás az úszás, a másik a víz alatti torna!

 

Nyújts!

 

Előfordulhat, hogy a helyes testtartás gyakorlása során azt fogod érezni, hogy húzódnak az izmaid. Ez teljesen normális, mert azok a helytelen testtartástól megrövidültek. Emiatt nagyon fontos, hogy minden nap többször is nyújtsd le az érintett testrészeket!

Ha a fentieket betartva javítasz a testtartásodon, meglátod, hamarosan javulni fognak az ízületi panaszaid! Ezzel pedig hosszútávon egy fájdalommentes és szabad mozgást érhetsz el!

Azonban, ha gyorsabban szeretnél megszabadulni az artrózis okozta ízületi problémáidtól, akkor mindenképpen javasolt minőségi porcerősítő szedése is. Erre lehet jó választás a Te számodra is az Artroflex Plus.

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Útmutató a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Kérdéseid a porckopásról, amikre nem kaptál választ

Ingyenes e-book tanulmány

Hiteles és érthető válaszok Dr. Kiss Zsolttól

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.