3 szabadidős porcerősítő tevékenység

szabadidős porcerősítő tevékenység

Itt a nyár, ami remek alkalom arra, hogy a szabadban töltsünk időt a családunkkal vagy barátainkkal. Ez már önmagában egy remek D-vitamin kúra, amire, mint az számos kutatásból kiderült, óriási szüksége van az ízületeknek is. Hiszen a D-vitamin hiánya nem csak a csontoknál okozhat gondokat, hanem a porcoknál és az ízületeknél is.

Azonban a D-vitamin fürdőzés mellett még számos más módja van annak, hogy támogassuk az ízületeinket. És hát miért ne kötnénk össze a kellemeset a hasznossal?

Ezért ma három olyan porcerősítő szabadidős tevékenység kerül megemlítésre, amelyeket nem csak élvezni fog, de amelyek még ahhoz is hozzájárulnak, hogy távol tartsák Öntől az ízületi fájdalmakat!

 

Gyógyvizes strandolás

 

A nyári kánikulában, talán ez a legkedveltebb szabadidős porcerősítő tevékenység. Menjen bár barátokkal vagy a kis unokájával, a gyógyvizes strandolást garantáltan élvezni fogja! Arról nem is beszélve, hogy a nap végén úgy fogja érezni magát, mintha megkönnyebbültek volna az ízületei. (Ezt tapasztalatból is mondom, és nem csak orvosként. :D)

Igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen Magyarország többféle gyógyvízzel is meg van áldva! Az ország bármelyik pontja felé is indulunk (amennyiben saját városunkban nem lenne) biztosan találunk olyan gyógyfürdőt, ami megfelel az igényeinknek.

Azonban, ha kifejezetten porcerősítés és az ízületek támogatása céljából keresünk fel gyógyfürdőt, akkor javasolt olyan helyre menni, ahol a víz: brómos-jódosak, kénesek, kloridosak, szénsavasak vagy radonosak.

 

Északi-járás (Nordic-walking)

 

Talán már Ön is látott két ”síbottal” közlekedő embereket. Ők a Nordic-walking, azaz az Északi-járás nevű sportot gyakorolták. De vannak emberek, akik a mindennapjaikban is ezzel a módszerrel sétálnak. Ennek magyarázata talán abban lelhető, hogy a kutatások szerint, az északi-járás közel 30%-kal képes tehermentesíteni a térd és csípőízületeket a normál sétához képest.

Ez azonban még nem minden!

Az északi-járás továbbá képes:

  1. oldani az izomfeszültséget és a görcsöket
  2. hajlékonyabbá teszi az ízületeket és megnöveli a csípőízület mozgástartományát
  3. segít az ideális testsúly elérésben, hiszen 20%-kal több kalóriát égetünk el északi-járás közben, mint az egyszerű sétálás alkalmával (És mint azt Ön tudja, a súlyvesztés hozzájárul az ízületek tehermentesítéséhez, ami fájdalommentességet eredményezhet.)

Ezért azt javaslom, hogy amennyiben teheti, ragadjon botokat, iratkozzon be egy északi-járás tanfolyamra, hogy elsajátíthassa a helyes mozdulatsorokat, majd pedig menjen ki a közeli parkba vagy erdőbe és élvezze a természetet, mialatt erősíti az izmait és porcokat.!

Ez egy remek módja lehet annak is, hogy új ismeretségeket kössön, akikkel utána közösen tudnak északi-járás túrákra menni. :D

 

Tai-chi (tájcsi)

 

A tai-chi talán a legegyszerűbb mozgásformák egyike, amit akkor is tud gyakorolni, ha ízületi problémákkal küzd.

Egy 2016-ban megjelent tanulmány szerint a tai-chi olyan hatással van térdízületi problémákkal küzdőkre, mint a fizikoterápia. Sőt, Chenchen Wang MD, a bostoni Center for Complementary and Integrative Medicine at Tufts Medical Center igazgatója és professzora szerint még hatékonyabb is!

A tai-chi javítja a funkcionális mozgást és az egyensúlyt. Erősíti a test izmait, továbbá hajlékonyabbá tesz. Így például a beszűkült csípőízületi mozgástartományt is képes megnövelni.

Ma már hazánkban is egyre elterjedtebb a tai-chi, mint egészséges sportolási forma.

Idén nyáron érdemes lehet Önnek is kipróbálni ezt a mozgásformát. Amit akár ingyen is megtehet. Hiszen a nyári időszakban gyakran lehet a parkokban tai-chi csoportokat látni. Valószínűleg nem veszik zokon, ha Ön is beáll mögéjük ”leutánozni és ellesni” egy-egy mozdulatsort.

Remélem, hogy az idei nyara egyáltalán nem fog az ízületi fájdalmai miatt kellemetlenül telni!

Sőt, lehetősége nyílik arra, hogy felkészítse, és megerősítse a porcait illetve az ízületeiet a nyarat követő nyirkos, hideg időszakra.

Javaslom, hogy használja ki a jó időt, és végezzen minél több szabadidős porcerősítő tevékenységet!

Írta Dr. Kiss Zsolt

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.