Ügyfélszolgálat: 06-70-703-8358 vagy 06-80-296-881 Meg Akarok Gyógyulni

3+1 gyakorlat a könyökízület egészségére

keznyujtas

Bár nem olyan gyakori, mint a csípőízületi vagy a térdízületi kopás, azonban tagadhatatlan, hogy a karunk különböző pontjain, a csuklónál, a könyöknél és a vállnál is kialakulhat ízületi gyulladás és kopás. Ezek többnyire korábbi sérülések következményeként alakulhatnak ki. Persze az egyoldalú terhelés (teniszezőknél például) is okozója lehet ezen problémáknak. Arról nem is beszélve, hogy amennyiben valaki reumától szenved, úgy szinte teljesen biztos, hogy a karjánál található ízületei is fájnak.

Ezért, arra gondoltam, hogy ma olyan mozdulatsorokat mutatok be Neked, amivel elkerülheted a könyökízületi fájdalmakat. Vagy, ha már esetleg kialakult volna, akkor ezekkel a gyakorlatokkal jelentősen csökkentheted a fájdalmat. Továbbá megnövelheted a beszűkölt könyök mozgásterét.

 

1. Fel-le fordítom

 

Ez egy roppant egyszerű gyakorlat, amit tényleg mindenki el tud végezni. És pont ezen egyszerűsége miatt talán azt hiheted, hogy értelmetlen mozdulatsor. Azonban, ha elég lassan végzed, és figyelsz, akkor érezni fogod, ahogy a könyököd fordul.

A feladat a következő:

Hajlítsd be a könyöködett 90 fokba, vagy amennyire sikerül és még kényelmes. Ezt követően nyújtsd ki a a kezedet, hogy a tenyered felfele nézzen. (A könyököd továbbra is be van hajlítva.) Számolj el ötig, majd lassan fordítsd meg a kezedet, hogy a tenyered a földfelé nézzen. Megint számolj el ötig, és fordítsd vissza a tenyeredet. Végezz el ebből a gyakorlatból 10-10-et mindkét könyököd ízületeire. Ha könnyedén megy, akkor nehezítheted is a feladatot azzal, hogy a kezedben tartasz egy kisebb súlyt is. (Pl.: egy konzerv)

konyok-forditas

 

2. Hajlít és enged

 

Ha beszűkölt a könyökízületed, akkor ez a mozdulatsor már nagyobb kihívással járhat a számodra. Azonban ne keseredj, és ne add fel! A rendszeres gyakorlás meghozza majd az eredményt!

A legjobb, ha állva végzed ezt a gyakorlatot. Azonban, ha mindenképpen ülve szeretnéd, akkor tudd, hogy az is megoldható. Ebben az esetben, kérlek, hogy egyenes háttal ülj, úgy ahogy kell. És mindenképpen olyan széken, aminek nincs kartámasza. Hogy ez miért olyan lényeges, az mindjárt kiderül.

Ennek a feladatnak a lényeg, hogy az egyik karodat engedd le magad mellé. (Ezért ne legyen kartámasza a széknek, ha ülve akarod végezni a gyakorlatot.) Közben a másik karodat húzd a válladhoz. Mindezt úgy, hogy közben behajlítod a könyöködet, és megpróbálod megérinteni a válladat a kezeddel. (Ha nem megy elsőre, akkor csak addig hajlítsd be a könyöködet, ameddig az még nem jár kellemetlen fájdalommal.) Tartsd meg ezt a pozíciót 15-30 másodpercig. Utána szép lassan enged le a kezedet a tested mellé. Addig nyújtsd ki a könyöködet, ameddig csak tudod.

A mozdulatsort mindkét könyöködre végezd el 10 alkalommal. És hidd el, hamarosan megtapasztalod, hogy a könyök beszűkölés elmúlik.

Ha pedig már nagyon könnyűnek érzed a feladatot, akkor egy kis súllyal mindig rásegíthetsz!

konyok-hajlitas

 

3+1. Nyújtás és nyomás

 

A következő, harmadik gyakorlattal egyszerre tehetsz jót a könyöködnek és a csuklódnak.

Arra kérlek, hogy nyújtsd ki az egyik karodat, majd hajlítsd be a csuklódat úgy, hogy a tenyered feléd nézzen (ahogy azt az illusztráción is látod). Majd a másik kezeddel finoman nyomd lefelé a csuklódat. Tarts meg ezt 15-30 másodpercig. Utána lassan egyenesítsd ki a csuklódat, és fordítsd meg az egyenesen kinyújtott karodat. Most a tenyered felfelé kell, hogy nézzen. A másik kezedet használva, fogd meg a tenyeredet az ujjaidhoz közel, és óvatosan húzd az ujjaidat hátra, a tested felé. Ezt a pozíciót szintén 15-20 másodpercig kell megtartanod.  És mindkét kezedre 3-3 alkalommal javasolt elvégezni a gyakorlatot.

csuklo-hasjlitas

Abban egyetértünk, gondolom, hogy minden betegséget könnyebb megelőzni, mint gyógyítani. Éppen ezért azt javaslom, hogy attól függetlenül, hogy jelenleg van könyökízületi problémád vagy sincs, ezeket a gyakorlatokat rendszeresen végezd.

A gyakorlatok akkor is sokat segítenek, ha esetleg úgynevezett teniszkönyök problémád lenne.

És, ha még biztosabbra akarsz menni, és el akarod kerülni a könyökízületi porckopást, vagy hatékony kezelési megoldásra vágysz a térd, esetleg csípőízületi porckopásodra, akkor figyelmedbe ajánlom az Artroflex Plus étrend kiegészítőt, ami bizonyítottan használt már több száz embernek.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés