3+1 egyszerű tipp a kézízületi fájdalom enyhítésére

3+1 egyszerű tipp az kézízületi fájdalom enyhítésére

Kézízületi fájdalommal küzdesz, ami megkeseríti a mindennapjaidat? Ezt teljesen meg tudom érteni, hiszen az ujjak és a kéz fájdalma szinte minden tevékenységünkre kihat. A kezünk és az ujjaink segítségével írunk vagy számítógépezünk, főzünk és eszünk, takarítunk vagy éppen játszunk az unokáinkkal.

Emiatt nincs mese, valamit kezdened kell a kézízületi fájdalommal!

Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy a fájdalom- és gyulladáscsökkentő tabletták rendszeres szedése nem megoldás hosszú távon! Ugyanis a gyógyszerek számos olyan mellékhatással járhatnak, amelyek még rosszabbak is lehetnek, mint az ízületi fájdalom.

Éppen ezért most olyan otthoni praktikákat hoztam a számodra, amelyek természetes módon, mellékhatásoktól mentesen képesek segíteni az kézízületi fájdalom elleni harcban, hogy ismét fájdalmaktól mentesen és örömmel végezhesd a mindennapi dolgaidat.

 

1. Mozgasd az ujjaid!

 

Elsőre talán furcsán hangzik, hogy miért kellene pont a fájó ujjaidat mozgatnod, amikor így is minden tevékenység fáj, amit a segítségükkel végzel.

Azonban ahhoz, hogy a kézízületi fájdalom ne fokozódjon, szükség van a mozgatásra.

Egyrészről a porckopás okozta fájdalmak miatt roppant mód bemerevednek az ujjaid és hétről hétre egyre több mozdulat válik elérhetetlenné. Emiatt fontos, hogy az ujjaid mozgékonyságát fenntartsd hajlító és nyújtó gyakorlatokkal.

A rendszeres mozgás ezen kívül a kezedben és az ujjaidban található porcok táplálásához szükséges. Ugyanis az ízületeidben nincsenek erek, emiatt azok csak közvetve képesek tápanyaghoz jutni. Méghozzá a mozgatás hatására, amelyet csak Te magad tudsz befolyásolni! Az ízületek környékén található erekből a mozgás során úgynevezett pumpáló funkcióval eljutnak a tápanyagok az ízületi folyadékhoz, ahonnan már a porcok sikeresen fel tudják venni őket.

De miért is olyan lényeges, hogy kellő tápanyag álljon a porcok rendelkezésére?

A kézízületi fájdalom hátterében az esetek többségében az ízületben található porcoknak a kopása áll. Aminek pedig az egyik legfőbb okozója a kevés tápanyag, amelyből a porcok újjá tudnának épülni és ezzel ellensúlyozni a lebontás folyamatát.

Láthatod, hogy mennyire fontos a mozgás, amely nélkül bármilyen kezelési mód hatástalan lenne, így mindenképpen ezzel kell kezdened, ha szeretnél tenni a kézízületi fájdalom ellen.

 

De hogyan mozgasd az ujjaidat?

 

  1. Először melegítsd be az ujjaidat! Ha nincsenek begyulladva az ízületeid, akkor akár tornázás előtt beáztathatod a kezedet meleg vízbe is. Azonban ezt gyulladt ízületekkel ne tedd! Jó megoldás az is, ha finom, apró dörzsölgetésekkel melegíted be őket és fokozod bennük a vérkeringést. Fontos, hogy kerüld a tornázást, amikor át vannak fagyva az ujjaid.
  2. Próbáld akkorra időzíteni a tornáztatást, amikor a kézízületi fájdalom és a feszesség a legkisebb mértékű.
  3. Végezd langyos vízben a gyakorlatokat, hiszen ott az ízületeid is lazábbak és a fájdalom is enyhébb. Szerencséd van, mert a kézízületek mozgatásához nem lesz szükséged egy hatalmas medencére, csupán egy mosdókagylóra.
  4. Fontos, hogy semmiképpen se erőltesd meg, és legfőképpen, ne feszítsd túl az ujjaidat!
  5. Olyan mozgásokat végezz a kezeddel a torna során, amelyeket természetes módon is csinálnál. Például hajlítsd be, majd nyújtsd ki az ujjaidat, de ne feszítsd őket hátra!
  6. Fokozatosan növelheted a gyakorlatokban az ismétlésszámot. Ha a kézízületi fájdalom nő a gyakorlatok után, akkor azonban csökkentsd vissza ezt a számot!
  7. Érdemes esténként mindenképpen elvégezni a kisízületek tornáztatását, ez ugyanis a tapasztalatok szerint csökkenti a reggeli ízületi merevséget.

 

A kisízületek tornáztatását, ez ugyanis a tapasztalatok szerint csökkenti a reggeli ízületi merevséget.

 

2. Használd ki a hőmérsékletet!

 

Sokat tud segíteni az kézízületi fájdalom ellen a hideg vagy a meleg hatás. Azonban nem mindegy, hogy hogyan alkalmazod ezeket! Mert a hideg és a meleg hatással is árthatsz, ha nem vagy tisztában bizonyos dolgokkal.

Ahogyan azt már beszéltük, a hideg hatás semmiképpen nem tesz jót tornáztatás előtt. Ennek pedig az az oka, hogy a hideg hatására bemerevednek az ízületek. Így mozgatás során, amellyel pont, hogy lazítani szeretnénk az ujjakat, csak azt érjük el, hogy feszegetjük őket.

De akkor milyen esetben érdemes alkalmazni a hideget? Hiszen mindenki tudatában ott él a kép, hogy édesanyáink vagy nagymamáink mindig hideg borogatással próbálták enyhíteni fájdalmainkat. És nem is tették rosszul! A hideg valóban képes fellépni az kézízületi fájdalom ellen. Ha az ízületeid be is vannak gyulladva, akkor főként jól esik a hideg a lángolás ellen.

Azonban fontos, hogy ne merevítsd el teljesen az ujjaidat sem! Kerüld a jegelést, illetve a túl fagyos vizet is. Enyhe hideg vízzel vagy hideg borogatással hűtsd a fájó ízületeidet, de azt is csak 1-2 percig. Inkább ismételd többször egy nap!

Nemcsak a hideg, hanem a meleg is lehet káros az ízületeidre nézve. Ugyanis a meleg fokozhatja a gyulladást az ízületekben. Emiatt kizárólag olyan esetben alkalmazd a meleg vízben való áztatást, ha a gyulladás nem áll fenn!

 

3. Használj illóolajokat!

 

A kézízületi fájdalom és gyulladás ellen ajánlom számodra a fájdalom- és gyulladáscsökkentő illóolajoknak a használatát.

Ilyen például a

Akár úgy is alkalmazhatod őket, hogy a hideg vagy meleg vízbe belecsepegtetsz pár csepp illóolajat és ebben áztatod a kezeidet. Azonban hatásosabb, ha hosszabb időre fennhagyod magadon az illóolajokat, hogy azok jobban ki tudják fejteni a hatásukat.

Ezt kétféleképpen teheted meg:

  1. Belecsepegteted az illóolajat a kézkrémedbe, és így kened be vele a fájó ízületeidet.
  2. Egy hordozóolajhoz kevered hozzá a fájdalomcsillapító illóolajat. Ilyen hordozóolaj az olívaolaj, a ricinusolaj vagy a kókuszolaj.

Fontos, hogy ezeket az illóolajokat evés előtt mosd le magadról, ugyanis van köztük olyan is, ami mérgező, mint például a teafaolaj.

 

+1. Kezeld a kézízületi fájdalom kiváltó okát is!

 

Fontos, hogy a kézízületi fájdalom gyökerét is kezeld azon túl, hogy enyhíted a panaszokat és a gyulladást. Hiszen az lenne a legjobb, ha a fájdalom hosszú távon szűnne meg. Ehhez azonban a porckopás ellen szükséges fellépned azzal, hogy a porcaidat rendszeresen ellátod kellő tápanyaggal, a II-es típusú kollagénnel. Ezt azonban táplálékkal nem igazán tudod bevinni a szükséges formában és a megfelelő mennyiségben. Ezért ajánlom a számodra, hogy rendszeresen szedj olyan jó minőségű porcerősítőt, mint az Artroflex Plus!

Ízületi fájdalomtól mentes napot kívánok Neked!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!


Ajándék

Útmutató a fájdalommentes ízületekhez

artrozis kezeles

Hogyan szabadulhatsz meg az ízületi fájdalmaktól?

- gyógyulást segítő, új videó -

artroflex plus ingyenes video

Nézd meg ezt az INGYENES videót és gyógyulj ki a porckopásból!

Kérdéseid a porckopásról, amikre nem kaptál választ

Ingyenes e-book tanulmány

Hiteles és érthető válaszok Dr. Kiss Zsolttól

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.