Próbáltad már ezt az ízületi fájdalmaid csökkentésére?

elderly-couple-stretching

Ha figyelmesen követed a blogot és a Facebook oldalt, akkor tudod, hogy volt már szó arról, hogy a rendszeres testmozgást nem szabad elhanyagolni akkor sem, ha fájnak az ízületeid. Sőt akkor talán még inkább ajánlott a megfelelő testmozgás végzése.

Arról is esett már szó, hogy az elménk, vagyis a gondolataink befolyással vannak a fizikai állapotunkra is.

 

Ismerkedj meg a jógával

 

A jóga Indiában fejlődött ki a hinduizmus közegében és eredetileg a test és a szellem együttes edzését és fejlesztését feltételezte. Mára a jógának több verziója ismert és nálunk, nyugaton a test és szellem edzése szétvált.

Véleményem szerint nem ártana a testet és a szellemet is edzeni. Hogy idézzem a jóga mestereket: ” Az emberi elme a legjobb barátja lesz annak, aki legyőzi őt, ám annak, aki nem képes felülkerekedni rajta, a legnagyobb ellenségévé válik.” Lehet, hogy rosszul értelmezem ezt a mondatot, de szerintem az elme épsége és egészsége nagyban befolyásolja a testi-fizikai állapotot. Gondolj csak arra a mondásra, hogy Ép testben ép lélek. Ez fordítva is igaz lehet.

 

A jógának sok pozitív hatása van az ízületi porckopásra.

 

Több száz tudományos kisérlet eredménye volt már publikálva orvosi folyóiratokban, melyek a jóga a testre gyakorolt jótékony hatását vizsgálták. A kutatások azt bizonyítják, hogy a jóga biztonságos és eredményes módja a testmozgásnak. Erősítheti az izmokat, javítja a hajlékonyságot és az egyensúlyt, de javítja a légzést is. A jóga pozitív hatásai közé sorolják a megnövekedett energiaszintet és a fájdalomérzet szintjének a csökkentését is. És mint tudjuk az artrózis fájdalommal jár. Tehát nem lenne jó, ha csökkenteni tudnánk a fájdalmunkat azzal, hogy jógázunk?

Azért, mint mindenre, a jóga pozitív hatásaira is rá lehet segíteni. A jóga remek kiegészítője lehet például egy megfelelő étrend-kiegészítő fogyasztása, mint mondjuk az Artroflex Plusé.

 

Éhezteted az ízületi porcokat?

 

Tudod, hogy a porcok nem rendelkeznek önálló vérellátással? Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy tápanyaghoz jussanak szükségük van a szinoviális folyadékra, ami maga az ízületek természetes ”kenőanyaga”. De ahhoz, hogy minél több tápanyag kerülhessen ilyen módon a porcokhoz, az kell hogy mozgassuk az ízületeinket.

 

Vagyis a testmozgás szükséges!

 

Ezt támasztja alá egy az American College of Rheumatology által publikált útmutató is. Miszerint az artrózis és artritisz kezelésének is elengedhetetlen része a testmozgás.

A Johns Hopkins Arthritis Center is végzett egy kisérletet a jógával kapcsolatosan. A kisérletben résztvevők között volt akinek artrózisa és akinek artritisze volt. A kisérlet 8 hétig tartott. Ezalatt az idő alatt a résztvevők heti 2 alkalommal vettek részt vezetett jóga órán és heti 1 alkalommal otthon, felügyelet nélkül kellett végezzék a gyakorlatokat.

A  kisérleti 8 hét után megállapították, hogy mind az ízületi porckopásban, mind pedig a reumatoid artritiszben szenvedők esetén biztonságosan gyakorolható a jóga. Nem áll fenn sérülésnek a veszélye. Az ízületi merevség és mozgás korlátozottság csökkent. Sőt az ízületi fájdalom sem volt olyan erős, mint jógázást megelőzően.

Persze a jóga gyakorlatokat az alanyok fizikai állapotához igazították.

Ezért fontos, hogy ha jógázni kezdesz, akkor olyan jóga oktatót találj, aki valóban szakképzett.  És aki a fizikai állapotodnak és képességeidnek megfelelően tudja a gyakorlatokat és jóga pózokat hozzád igazítani!

 

Hiszed ha látod?

 

Nézd meg Donna Gaynor véleményét a jógáról.   A videót 2017-ben publikálták. E szerint Donnát 2002-ben diagnosztizálták ízületi porckopással. Kb 2012 körül a baloldala eléggé lemerevedett az artrózis miatt. Fájt a baloldali nyakízülete, a bal karja és lába. Ezeket a végtagokat nem tudta felemelni sem. Ízületi porckopása volt továbbá a csípőjénél, a térdénél és az ujjaiban. Miután jógázni kezdett, most 2017-ben már arról mesél, hogy nincsenek fájdalmai és visszanyerte a hajlékonyságát is.

 

 

Az azonban biztos, hogy noha a jóga sokat javíthat az életminőségeden, de nem fogja újraképezni az elkopott ízületi porcokat!

Ha szeretnéd, megállítani az ízületi porckopást. Sőt, tovább megyek. Ha szeretnéd elérni, hogy valahogy újjá épüljenek az ízületeid, akkor bizony többre van szükséged a jógázásnál.

Mindenképpen jót tenne, ha olyan étrend-kiegészítőt fogyasztánál a jóga mellett, ami bővelkedik azokban a hatóanyagokban, amikre szüksége van a szervezetednek az artrózis elleni harc során.  A C-vitaminra és a kurkumintra, amik gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Így a jóga mozdulatok is könnyebbek lehetnek. De a II-es típusú kollagén peptidre is nagy szükség van. Elvégre ez az a hatóanyag, ami hozzájárul az ízületi porcok újjáképződéséhez.

Ezeket a hatóanyagokat szerencsére mind megtalálod az Artroflex Plusban.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT