Ízületvédő gabonafélék - 4. rész

kukoricaliszt

Ízületvédő gabonafélék cikksorozatunk befejező részéhez értünk. Az elmúlt hetekben már bemutattam Neked hat gluténmentes gabonafélét, melyek mindegyikét érdemes fogyasztanod. Kivált képpen, ha ízületi problémáktól szenvedsz. A mai, befejező részben még további három ízületbarát gabonafélét mutatok be. Ezeket azért hagytam utoljára, mert őket többnyire liszt formájában használjuk fel az ételeink elkészítése során.

 

Afrika lisztje - a cirok

 

A cirok Afrikából származik, ahol már közel négyezer éve ismerik és haszálják ezt a gabonafélét. Többnyire kása formájában fogyasztják vagy lisztként használják fel ételkészítéshez.

Hazánkban sokáig seprűt készítettek cirokból és takarmányozásra haszálták fel. Viszont ma már nálunk is egyre nagyobb népszerűségnek örvend az élelmiszerpiacon is, hiszen elterjedt a szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásáról a hír.

A cirok jelentős mennyiségű vasat, magnéziumot és káliumot tartalmaz. De bővelkedik E-vitaminban is, aminek ahogy azt már Te is tudod, antioxidáns hatása van. Ez pedig azt jelenti, hogy gyulladáscsökkentőként hat a szervezetre a fogyasztása.

Elég sok benne a fehérje, ami az izomzathoz kell és a rosttartalmának köszönhetően az emésztőrendszeredet is rendbe hozza. Illetve ezáltal segít elérni az optimális testsúlyodat. És noha már lehet, hogy az unalomig hallottad tőlem, de most is emlékeztetlek rá, hogy bizony már 5 kg súlyfelesleg is 36%-kal növeli a térdízületi porckopás kialakulásának az esélyét. Tehát érdemes optimalizálnod a testsúlyodat.

Figyelmedbe ajánlanám az Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken cikksorozatunkat, ami összen 5 részből áll. Hasznos tippeket kapsz belőle, amiket betartva közelebb kerülsz a fájdalommentes mozgáshoz és az optimális testsúlyodhoz is. És nem ám úgy, hogy közben koplalsz vagy erőnléteden felüli megeröltető mozgást végzel.

 

Afrikai mini gyöngyszem a teff

 

A teff a cirokhoz hasonlóan évezredes múlttal rendelkező gabonaféle, amely szintén Afrikából származik. Olyan apró gyöngyszemek ezek a teff magocskák, hogy bizony 100-150 darab felel meg egy búzamag súlyának. De ahogy egy mondásunk is tartja: kicsi a bors, de erős; ugyanúgy nem kell alábecsülni a teff magok tápanyag tartalmát és értékét sem. Ugyanis ebben a gabonafélében van a legmagasabb kalcium tartalom az összes gabonaféle között. Sőt még a tejnél is magasabb kalciumtartalommal rendelkezik.  De más ásványi anyagot is tartalmaz: vasat, cinket, foszfort és magnéziumot is.

A teff továbbá nyolc esszenciális aminosavat tartalmaz a kilencből. És ahogy a gyűjtőnév is utal rá ezek az aminosavak nélkülözhetetlenek az egészséges és jól működő szervezetből. Az egészséges ízületek megőrzéséhez és visszaszerzéséhez is szükségesek! Vagyis rendkívül értékes gluténmentes gabonaféléről beszélünk.

Remek B-vitamin forrás és újabb vizsgálatok szerint a teff is azon nagyon ritka gabonafélék egyike, amelyik C-vitamint is tartalmaz. Ettől pedig még különlegesebbé és még fontosabbá válik a fogyasztása ízületi porckopás esetén. Hiszen jól tudod, hogy az Artroflex Plusban is van C-vitamin, mert ez a vitamin az egészséges ízületek megőrzéséért is felel ám.

 

Törökbúzának is hívják - kukorica

 

Teljesen meglepő, de még a kukoricában is találni némi C-vitamint! De van benne A, B és E-vitamin is.  (Ide kattintva olvashatod, hogy mely vitaminok játszanak fontos szerepet az egészséges ízületek megőrzésében és visszaszerzésében.) Ami pedig az ásványi anyag tartalmát illeti, nagy mennyiségben tartalmaz foszfort, káliumot, magnéziumot és kalciumot is. És mint bizonyára tudod a magnézium és kalcium az izmok és csontozat fejlődéséért és egészséges működéséért felelnek. A foszfor is a csontozatot erősíti első sorban. Kálium hiányának esetén pedig, akárcsak magnézium hiány esetén, izomgörcsök és fájdalom jelentkezhet. Ezért fontos gondoskodni arról, hogy minden ásványi anyagból és vitaminból a megfelelő mennyiségben rendelkezzen a szervezetünk!

A kukorica gazdag antioxidánsokban és rostokban, de proteint is tartalmaz és ezzel hozzájárul a sejtek újjáépítéséhez. Vagyis mindenképpen ajánlott kukoricát fogyasztanod, legyen az bármilyen formában: csemegkukorica, kukoricadara vagy kukoricaliszt.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.