Ügyfélszolgálat: 06-70-703-8358 vagy 06-80-296-881 Meg Akarok Gyógyulni

Ízület-gyógyító nyári programok – 3. Rész

nordic-walking

Ha már unod a gyógyfürdőkben való pancsolást és a sóbarlangban való lazulást, akkor itt egy mozgalmasabb családi-baráti program a nyárra.  Ez a program garantáltan átmozgatja majd az ízületeidet, de még sem fognak fájni. Sőt, minthogy a mozgás lévén több táplálékhoz jutnak az ízületeid, így az ízületi fájdalom is elmúlik, de legalábbis alább hagy.  Különösen igaz ez, ha helyes végzed az alábbi programot.

 

Tehermentesítő sétabot

 

Hallottál már a Nordic Walking-ról? Azt mondod, hogy nem?

De biztosan találkoztál már olyan emberrel, aki ezt végezte! Biztos vagyok benne, hogy láttál már embereket, akik jobb és bal kezében is volt egy-egy bot, aminek a segítségével jártak. Ha azt hitted, hogy ezen emberek mindegyike valamilyen ízületi vagy egyéb mozgásszervi problémától szenved, akkor tévedtél! Ugyanis ez nyugaton, de főleg a skandináv országokban egy elég népszerű sportágnak számít és bizony már itthon is egyre többen gyakorolják. A Normafán több embert is láttam, aki így barangolta be a területet, de már parkokban is találkoztam egy-két északi járást járóval.

Népszerűsége abban rejlik, hogy a Nordic Walking (magyarul északi járásnak is nevezik) a maga két ”sétabotjával” tehermentesíti az ízületeket, megkönnyíti a sétálást és mégis átmozgatja szinte az összes izmodat.

 

Az északi járás csodája

 

Szerintem a Nordic Walking az egyik legjobb sport, amit végezhetsz ízületi porckopás esetén. Ezt pedig azért merem állítani, mert:

  1. kutatások szerint 30%-kal tehermentesíti a térd és csípőízületeket a normál sétához képest
  2. a testünk közel 90%-át igénybe veszi és így csaknem 660 izmot mozgat meg, amennyiben helyesen végezzük a mozdulatokat
  3. oldja az izomfeszültséget és a görcsöket
  4. hajlékonyabb ízületeket ad és megnöveli a csípőízület mozgástartományát is
  5. segít az ideális testsúly elérésben, hiszen 20%-kal több kalóriát égetünk el Nordic Walking közben, mint az egyszerű sétálás alkalmával (a súlyvesztés pedig megint csak hozzájárul az ízületek tehermentesítéséhez, ami fájdalommentességet is jelent)
  6. javítja az oxigénellátást és a vérkeringést
  7. javítja a közérzetedet és visszaadja az önbecsülésedet, hiszen kimozdít a szobádból és visszaadja Neked a mozgás örömét

 

Így járd az egészséges ízületek útját

 

Ahhoz, hogy a Nordic Walking valóban meghozza azokat a pozitív élettani hatásokat, amiket fent említettem nagyon fontos, hogy elsajátítsd a helyes technikákat. Tudtommal 25 technika van amit el kell elsajátítanod. Ezeket erősen javasolt tapasztalt és hozzáértő edzőtől megtanulni. Elvégre csak így tudod ténylegesen biztosítani azt, hogy nem okozol magadnak további fájdalmat, esetleg sérülést. Hanem épp ellenkezőleg, valóban javítasz az ízületi problémáidon és persze az egészségeden és állóképességeden úgy általában. Jó hír azonban, hogy miután már elsajátítottad a technikákat egyedül is vagy a barátaiddal együtt nyugodtan tudod napi szinten gyakorolni az északi járást.

Képzeld csak el, milyen nagyszerű lesz kimozdulni a szobádat körbevevő négy fal közül és ismét túrázni a családoddal vagy a barátaiddal! Az Artroflex Plus étrendkiegészítő fogyasztása pedig felgyorsítaná ezt a folyamatot és még hamarabb élvezhetnéd a szabadban való kirándulást a családoddal és barátaiddal.

Sőt, ha most együtt iratkoznátok be Nordic Walking tanfolyamra, akkor már most nyáron is együtt kirándulhatnátok, mialatt megtanuljátok a helyes technikákat. Ha pedig magad iratkoznál be egy ilyen északi járás tanfolyamra, akkor biztos vagyok benne, hogy rengeteg új barátra tennél szert, akikkel később együtt kirándulhattok és gyakorolhatjátok a Nordic Walking-ot.

 

A nyári síelés

 

A Nordic Walking rengeteg olyan mozdulatot és technikát tartalmaz, amit sífutásnál alkalmaznak. Igazság szerint úgy született meg az északi járás, hogy a hivatásos sífutóknak találtak ki egy olyan edzésformát, amit hó hiányában is tudtak végezni és segített nekik felkészülni a téli edzésre és a versenyekre. Később ez a gyakorlatsorozat lett tovább fejlesztve, különösen nagy hangsúlyt fektetve az ízületekre és izomzatra.

Ezért akik tudnak síelni, hamar elsajátítják a helyes Nordic Walking technikákat is. És persze akik ismerik a Nordic Walking-ot, azok is hamar megtanulnak síelni. Vagyis, ha esetleg lenne kisunokád, akit megtanítanátok síelni, érdemes lehet előbb Nordic Walking-ra megtanítani.

Praktikus embernek tartom magamat és azt mondom ezzel a megfontolással nem két, hanem több legyet ütnél vagy ütne a családod egy csapással:

  1. hozzájárul az ízületeid egészségének visszaszerzéséhez
  2. a gyerek is sportolna valamit, ami erősíti az ízületeit/izmait és egészségesen tartja
  3. amíg veled van a Nordic Walking-on, addig biztos, hogy vigyáznak és figyelnek rá a nyári szünetben
  4. közös élményekkel gazdagodtok, amikre jó lesz visszaemlékezni
  5. szinte biztos vagyok benne, hogy mindenhol van családi kedvezmény Nordic Walking tanfolyamon és így még akár spórolhattok is

 

A hegycsúcsot hagyd későbbre

 

Ahogy a mondás is tartja: Róma sem egy nap alatt épült fel! Vagyis bármennyire is ízületbarát a Nordic Walking és bármennyire is tehermentesíti az ízületeket, akkor sem szabad túlzásba esned! Apránként haladj és mindig csak annyit teljesíts amennyire valóban képes vagy. Rendszeres gyakorlással sikerül majd megnövelned a távolságot is, amit képes leszel megtenni. Addig is figyelj arra, hogy megtanuld a helyes technikákat és kerüld a figyelmetlenségből adódó sérüléseket. A kezdetekkor fáradtabbnak érezheted magad és izomlázad is lehet, főleg ha már rég nem mozogtál. Ezért, hogy csökkentsd a hirtelen intenzívebb mozgásból adódó ízületi kellemetlenségeket javaslom, hogy vedd fontolóra az Artroflex Plus szedését is. Ez majd megvéd attól, hogy fellángoljon az ízületi gyulladás és a fájdalmat is kezeli.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés