Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken – 3. rész

labirintus

Kedves Bébi Gödény társam, hogy vagy ma? Sikerült beépítened a mindennapjaidba a rendszeres vízfogyasztást? (Ha esetleg nem vagy még nem is olvastad az ezzel kapcsolatos cikket, akkor KATTINTS IDE és olvasd el, miért fontos vizet innod.)

És hogy állsz a 3 óránkénti étkezéssel? Sikerült már átállnod erre az étkezési módszerre? (Ha esetleg nem, vagy még nem is olvastad miért jobb naponta ötször étkezni a háromszori helyett, akkor a cikk olvasásához KATTINTS IDE).

Ha nem tudnád miről beszélek és miért neveztelek Bébi Gödénynek, akkor kérlek előbb olvasd el a cikksorozat első két részét (a fenti linkekre kattintva megteheted) és csak azután folytasd a mostani cikket.

 

Útikalauz fogyozóknak

 

Mielőtt még esetleg a kedvedet szegném azzal, hogy rendszeres testmozgásra kérlek fel,  és elmondom milyen legyen az étrended, egyéb előkészületekre is felhívnám a figyelmedet. Úgyhogy nyertél még egy kis időt ahhoz, hogy valóban felkészülj lelkileg az élteviteled megváltoztatására.

Pontosan tudom ugyanis, hogy milyen nehéz a tartós életmód változtatás. És ezt a változtatást az sem könnyíti meg, hogy tudod, ezzel segítesz az ízületeiden is. Tudom, mert én is átéltem és nekem sem ment egyik napról a másikra. Viszont miután már szokássá alakulnak ezek a lépések, már egyáltalán nem nehéz követni őket.

Szóval fel a fejjel Neked is sikerülni fog!

De hogy növeld a sikeres és tartós fogyásod esélyeit, vagy hogy megőrízd a jelenlegi testsúlyodat, kérlek kövesd ezt az útikalauzt.

Mert mihelyt lekerül a fölösleges teher az ízületeidről, azok úgy lélelegeznek fel és válnak egészésgesebbé.

 

A Kajanapló kormányoz

 

Számomra meglepő módon az derült ki tanulmányokból, hogy az étkezési napló vezetése hozzájárul a fogyáshoz. Ugyanis akik rendszeresen vezetik hogy mikor mit ettek, azok jobban odafigyelnek az ételeikre és ezért nem is esznek többet a kelleténél. És még egészségesebben is étkeznek!

 

Ryan közlegény megmentése

 

Ha nem is láttad a filmet, akkor is tudsz azonosulni azzal a gondolattal, amiért most megemlítettem. Nem hagyunk hátra senkit!

Nagyon fontos, hogy ha fogyni akarsz vagy életmódot változtatni, akkor legalább egy emberrel egyszerre tedd ezt. Így támogathatjátok egymást amikor valamelyikőtök feladná. Illetve megnyugtat a gondolat, hogy nem vagy egyedül.

Hogy megkönnyítsem a dolgodat, ezennel meghírdetem a Hozd magad formába 21 napos kihívást.

A következő 21 napban együtt fogunk fogyni és erősíteni, hogy az idei nyarat mi is élvezhessük. És hogy aktívan részt vehessünk a családi nyaralásban, ne csak mint külső szemlélők.

Kérlek, hogy valóban Ryan közlegény megmentése elve alapján működhessen a 21 napos kihívásunk, kövesd a Facebook oldalunkat is és bátran írj kommentben. Akkor is ha segítségre van szükséged és akkor is, ha másnak van rá szüksége.

no-tv

Ádjő Izaura

 

Legalább egy órával kevesebbet nézd a TV-t, ha fogyni szeretnél. Bután hangzik? Pedig még tanulmányok sem kellenek hozzá, hogy rájöjjünk a TV előtt ülve előbb-utóbb fölöslegesen majszolni kezdünk valamit. Ami aztán mozgás hiányában csak ránk rakódik. Szóval mondj bucsút az egyik sorozatodnak és helyette inkább csinálj valami mást.

 

A kékszakállú herceg

 

Tudtad, hogy a kutatók szerint a kékszín hatására kevesebbet eszünk? Ezért nem igen látni kéket a gyorsbüfékben csak pirosat és narancssárgát. Ezek a meleg színek ugyanis felerősítik az éhségérzetünket.

Jobban belegondolva lehet van benne valami. Amikor a kékszínű tányéromból eszek, nem kívánok repetázni. Ellenben a pirosas tányérom használatakor igen. Ugyanazt ugyanabban a mennyiségben fogyasztottam már mindkét tányéromból...

Nem kell azért lecserélned az étkészletedet. A kutatók szerint már az is hatással van az éhségérzetünkre ha a szemünk előtt van valami, ami kék. Mondjuk egy kék szalvéta.

 

Minden nézőpont kérdése

 

Lehetőség szerint használj kisebb tányérokat az eddigieknél, még akkor is, ha alapvetően az étel mennyiségén nem is változtatsz. Ez azért fontos, mert a nagy tányérban kevésnek tűnhet a sok étel is és ezért az agyunk azt hiszi, hogy nem ettünk eleget, még ennünk kell. Azonban a kisebb tányéron ugyanaz a mennyiségű étel lehet, hogy túl soknak is tűnik. És az agyunk megint "becsapódik" és hamarabb mondja azt nekünk, hogy eleget ettünk, ne folytassuk.

Vagyis az optikai csalás miatt fogyhatunk is, de hízhatunk is, ha rosszul alkalmazzuk. Tehát ha a nagy tányért kisebbre cseréled, lehet, hogy kevesebb étellel is beéred.

 

Kezeket az asztalra

 

Evés közben, főleg ha kés-villás étkezést folytatsz, akkor az egyes falatok megrágása ideje alatt tedd le az evőeszközöket a tányérra és mellé a kezeidet. Ez megint csak azt a célt szolgálja, hogy kicsit "becsapjuk" az agyunkat. Mert valahányszor letesszük az evőeszközöket az agyunk azt a jelzést kapja, hogy befejeztük az étkezést. Ebből kifolyólag pedig valóban hamarabb érjük el a jóllakottság érzését, mint  ha folyton a kezünkben lennének az evőeszközök azt jelezve, hogy még mindig éhesek vagyunk.

Én se hittem volna, hogy a trükk bevállik amíg ki nem próbáltam.

 

Lépj a start vonalra

 

Most, hogy már a bébi gödény alapokat lefektettük és elmondtam mivel tudsz még könnyedén hozzájárulni a fogyáshoz és ezáltal az ízületi terheid csökkentéséhez, hozzáláthatunk a nehezebb feladatokhoz is. Előbb az étkezéssel kezdünk és utána áttérünk a testmozgásra.

Készülj! Vigyázz! Start!

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.