Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken – 4. Rész

healthy-food-salmon

Azt hiszem itt az ideje, hogy átnézzük minek kellene szerepelni a bevásárló listádon és minek nem. Úgyhogy a mai cikkben összegzem, mindazt a finomat, ami fogyasztásával elköszönhetsz az ízületi gyulladástól. És ami révén lassíthatod, de akár meg is állíthatod az ízületi porckopást. És ígérem, hogy a felsorolt ételeknél igyekszem figyelembe venni a pénztárcádat is.

Húzd le a ...

Először is fussuk át gyorsan, hogy mit kell nagyon gyorsan lehúznod a bevesárló listádról, hogy még egy lépéssel közelebb kerülj az egészséges ízületekhez és a fájdalommentességhez.

  1. Édességek (cukora, cukros sütemények, cukros üdítők)
  2. Glutén tartalmú ételek (péksütemények, tészták)
  3. Állati eredetű tejtermékek (helyette fogyasz növényit: zabtej, rizstej, mandulatej, kókusztej, soya)
  4. Előre elkészített és tartósított élelmiszerek

Nem azt mondom, hogy ezentúl soha többet nem fogyaszthatod a fent felsorolt ételeket. De mindenképpen ajánlott kevesebbet fogyasztanod belőlük, mint ahogy azt eddig tetted. Külön cikkben, már elmondtam némelyikről, hogy miért is kell kerülnöd őket. Hogy frissítsd fel az emlékeidet kattints a felsorolásban a kulcsszavakra.

Na de a mit nem ajánlott enni lista után, lássuk, hogy mit kellene fogyasztanod.

 

Az örök klasszikus – a C-vitamin

Valószínűleg már unjátok, hogy mindig megemlítem a C-vitamint, de nem lehet eléggé hangsúlyozni az élettani fontosságát. Nagyon sokoldalúan hasznosítja a szervezetünk, de számunkra leginkább mégiscsak a kollagén előállítási képessége miatt nélkülözhetetlen. Hiszen anélkül az ízületi porckopás elkerülhetetlen.

Amiben sok C-vitamint találsz és most még a pénztárcádat sem kellene nagyon megterhelje:

  1. Eper
  2. Málna
  3. Paprika
  4. Paradicsom
  5. Brokkoli
  6. Karfiol

 

Nem csak a répában -  Béta karotin

A béta karotin is egyfajta antioxidáns, ami segít semlegesíteni a szabadgyököket, amik amúgy megtámadnák az ízületeket. Viszont sokan azt gondolják, hogy a répán kívül nincs más, ami bővelkedne benne. Pedig van, ráadásul megfizethető áron!

  1. Spenót
  2. Római saláta
  3. Petrezselyem
  4. Sárgabarack
  5. Mentalevél
  6. Spárga

 

A zsírok királya – Omega-3 zsírsav

Már erről is sokszor beszéltünk, de még mindig nem eleget. Ugyanis az Omega-3 zsírsav a lehető legegészségesebb zsír, amit csak fogyaszthatsz ízületi porckopás esetén. Ugyanis kíválőan akadályozza a gyulladások kialakulását. Ezzel pedig megóvja az ízületeidet a porckopástól.

A legtöbbszőr ajánlott étel a lazac, de sajnos ezt nem mindenki engedheti meg magának. Viszont az alábbi ételek már pénztárca barátibbak:

  1. Herring
  2. Szardinia
  3. Lenmag és lenmagolaj
  4. Dió

healthy-food

 

Amit mindenki ismer, de kevesen tudják, hogy mi – Bioflavonoid

Szent-Györgyi Albert fedezte fel ezt a gyógyhatású vegyületcsoportot, amit eleinte a vitaminok közé sorolták és P-vitaminként említettek. Később vált ki a vitaminok csoportjából.

Antioxidáns hatása miatt kifejezetten ajánlott a fogyasztása ízületi porckopás esetén. A kvercetin nevű bioflavonoidot külön kiemelném, mert ez nem csak antioxidánsként működik, de gyulladáscsökkentőként is. Hasonlóan hat az aszpirinhez vagy ibuprofenhez. A hagyma tartalmazza a legtöbb kvercitint.

Amiben még értékes bioflavonoidot találsz:

  1. Koktélparadicsom
  2. Brokkoli
  3. Áfonya
  4. Kelkáposzta
  5. Fekete ribizli
  6. Zöld tea
  7. Kakaópor (ezért ezen felbuzdulva ne vidd túlzásba a csoki evést és ha lehet akkor minél magasabb kakaó tartalmút fogyasz belőle, még ha keserűnek is tűnik elsőre).

 

Az élet íze – Fűszerek

Erről nem beszélek sokat, hiszen már rengetegszer elhangzott, hogy a gyömbért gyulladáscsökkentő hatása miatt érdemes felhasználni az ételeink elkészítése során is. A másik fűszer pedig, amit mindenképpen kellene otthon tartanod a kurkuma. De már a kurkumát is többször átbeszéltük már, hogy mennyire fontos az egészséges ízületek szempontjából. Ezért is van az Artroflex Plusban is belőle.

 

Vedd és edd

Azt hiszem sikerült betartanom az ígéretemet és olyan bevásárló listát állítani össze a részedre, ami biztosan nem terheli meg túlzottan a pénztárcádat. Viszont az ízületeid biztosan meghálálják majd, hogy tudatosabban vásárolod az ételeidet.

Azonban mindketten tudjuk, hogy egy valós életmódváltás, ami az ízületi porckopás legyőzését célozza meg nem állhat meg a helyes étkezési szokások kialakításánál. A mozgásra mindenképpen szükség van, hiszen csak így jutnak táplálékoz az ízületeid. Az ízületi porcokat ugyanis nem a vérben szálított tápanyagok táplálják, hanem az úgynevezett szinoviális folyadék. Ez pedig csak mozgás révén kerül az ízületekhez.  

Ezért a következő cikkben olyan egyszerű gyakorlatokat mutatok majd be, amiket könnyen és biztonságosan tudsz majd elvégezni Te is.

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?
Artroflex Plus

Sose maradj le a legfrissebb blog bejegyzéseinkről! Engedélyezd az Artroflex Plus értesítőjét, és elsőkként értesülsz a legújabb híreinkről!

IGEN, Kérem az értesítőt!

* Az értesítőre való felíratkozáshoz nem kell megadni semilyen adatodat, csak kattints az "IGEN, Kérem az értesítőt!" gombra. Feliratkozásod az Adatkezelési Tájékoztató-ban foglaltaknak megfeleően kezeljük.



Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.