Egészség-lisztek az ízületekért - 3. Rész

tokmagliszt

Meg fogsz lepődni, hogy miből készítenek még lisztet a "hagyományos liszt alapanyagok" mellett! Én sem hittem volna, hogy ezekből a magokból is készül liszt, amit aztán fel lehet használni a konyhában. Úgyhogy már csak kíváncsiságból is érdemes lesz elolvasnod ezt a cikket. Arról már nem is beszélve, hogy ezeket a liszt különlegességeket is azért mutatom be Neked, mert olyan anyagokat tartalmaznak, amik hozzájárulnak az ízületeid egészségének megőrzéséhez.

 

Zöld csodamag - a tökmag

A tökmag fogyasztását sokszor ajánlják a férfiaknak, merthogy segít megelőzni a prosztata problémákat. De nem csak ezért javasolt a rendszeres fogyasztása! Számos más jótékony hatása van, és ezért bizony nők is többet kellene, hogy fogyasszanak belőle. Különösen igaz ez akkor, ha az ízületek egészségét szeretnénk megőrizni.

A tökmag tartalmaz magnéziumot, ami mint azt már valószínűleg Te is tudod, mert sokszor említem, izom lazító és görcsoldó, ami fájdalomcsillapítást eredményez. De emellett a tökmag rezet is tartalmaz, amire szintén szüksége van a szervezetednek ahhoz, hogy legyőzhesse az artrózist. Továbbá cink és kálium is megtalálható a tökmagban.

És ami még nagyon fontos, hogy gyulladásgátló is a tökmag! Ezt a tulajdonságát pedig annak köszönheti, hogy bővelkedik A- és E-vitaminban is, amik antioxidánsként működnek a szervezetünkben és segítenek leküzdeni a gyulladásokat.

A tökmaglisztnek ugyanakkor magas a fehérje és rosttartalma is. És ahogy azt már említettem az Ízületvédő gabonafélék cikkben is, a fehérje építi fel az izomzatot és segít annak regenerálódni. A magas rosttartalom pedig rendbe hozza az emésztőrendszert, ami néhány felesleges kiló leadásához is vezethet. És ahogy azt az Így könnyíts az ízületeidre nehezedő terheken – 5. rész-ben is írtam (A cikkben 3 egyszerű gyakorlatot is bemutattam, amiket otthon biztonságosan el tudsz végezni egyedül is. Ezért mindenképpen azt javaslom, hogy olvasd el a cikket!), akár 5 kg súlyfelesleg is 36%-kal növelheti a térdízületi porckopás kialakulását és/vagy romlását.

A tökmaglisztet sokoldalúan felhasználhatjuk, ugyanis alkalmas panírozáshoz, de nyugodtan ízesítheted vele a süteményeket, leveseket és főzelékeket, de még a fasírt dúsításához is felhasználható!

Ha nem szeretnéd liszt formájában kipróbálni, akkor próbáld ki olaj formájában.

lenmag liszt

 

Ne csak hord, de edd is! - a len(mag)

Sokáig az öltözködésben volt kiemelkedő szerepe a lennek (lenvászonból készült ruhák), de ma már egyre többet hallani arról, hogy milyen jótékony hatásokkal bír a lenmag. Sajnos a tökmaggal ellenben a lenmagot nem lehet csak úgy elfogyasztani, mert a kemény héja miatt nem tudja a szervezetünk megfelelően feldolgozni és elemeire bontani azt. Így pedig nem tudunk hozzájutni a benne rejlő vitaminokhoz, nyomelemekhez és ásványokhoz. Vagyis a lenmagot mindenképpen őrlemény, az az liszt (a lenmagolaj is szóba jöhet) formájában érdemes felhasználnunk.

A lenmag fogyasztása kifejezetten ajánlott ízületi porckopás esetén. Ugyanis kutatók megfigyelték, hogy azok a sejtek, amelyek telítve vannak lenmagolajjal, sokkal ellenállóbak és kevésbé sebezhetők, mint azok a sejtek, amik közönséges zsírral telítettek. Vagyis a lenmag szó szerint segít beolajozni a porcokat és megvédeni azokat a különböző betegségektől. De reumatoid artritisz esetén is igen javasolt a fogyasztása, hiszen az autoimmun betegségek kezelésében és kialakulásuk megakadályozásában is fontos szerepet játszik.

Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően pedig a gyulladáscsökkentéshez is hozzájárul. (A zsírok a barátaid vagy az ellenségeid cikkben részletesebben beszéltünk már az Omega-3-ról.) De gyulladáscsökkentő hatását tovább erősíti az is, hogy a lenmag bővelkedik A- és E-vitaminokban is, de van benne továbbá B-vitamin, magnézium, kálium, foszfort, kalcium, cink, kén és vas is.

Kiváló fehérjeforrás (33-36%-os a fehérjeértéke) és élelmi rosttartalma sem elenyésző (kb. 10%-os).

Vércukorszint szabályozóként is funkcionál, ezért cukorbetegeknek is ajánlott a fogyasztása. De Te is pontosan tudod, hogy a cukor az ízületek ellensége is egyben. És nagyban hozzájárul az ízületi porckopás kialakulásához. Hogy felfrissítsd az ezzel kapcsolatos ismereteidet, kérlek olvasd el újra a Kérsz egy kis reggeli mérget cikket.

Alapjában véve azt javaslom Neked, hogy próbáld meg beépíteni a tökmag és lenmaglisztet/olajat az étrendedbe és élvezd ki a jótékony hatásukat. De ha tovább szeretnéd fokozni az ízületeidre gyakorolt gyógyhatásukat, akkor jusson eszedbe az Artroflex Plus étrendkiegészítő. És a pozitív eredmény biztosan nem fog elmaradni!

Ízületi fájdalmaktól mentes napokat kívánok és találkozunk jövő héten ugyanitt, ugyanekkor!

Hogyan gyógyulj ki a porckopásból?

artroflex plus ingyenes videó
Szeretnéd tudni, hogyan gyógyulhatsz ki a porckopásból, és szabadulhatsz meg a fájdalmaktól, kevesebb mint 47 nap alatt?


Az Artrózis Kezelés 5 Fő bűne

Ingyenes e-book tanulmány

A porckopással küzdők 99%-a emiatt az 5 hiba miatt nem gyógyul ki soha a betegségéből. Ha te elkerülöd ezeket a hibákat, akkor:

  • MEGSZABADULHATSZ a reggeli kínzó DERÉKMEREVSÉGTŐL
  • CSÖKKENNI FOG az ízületeidet kínzó FÁJDALOM*
  • Végérvényesen ELKERÜLHETED a PROTÉZIS MŰTÉTET
  • JAVULNI FOG az ízületeid mozgástartománya, és a RUGALMASSÁGA*

KÉREM AZ INGYENES TANULMÁNYT

artrózis kezelés

* Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek.